PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İşletmelerde İletişim
İSL259
3
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(yüz yüze )
Amaç
Örgüt içi, paydaşlarla ve kültürlerarası iletişim, Etkili iletişim teknikleri:iletişim teknolojisinin kullanımı, ticari yazışmalar, şirket içi yazışmalar, raporlar, özgeçmiş yazımı, sunumlar ve iş görüşmesi esnasında davranışlar, Dinleme becerisi ve vücut dili kullanımı konuları hakkında bilgi sahibi olmak.
Ders İçeriği
Bireyler, gruplar ve örgüt genelinde etkili iletişimin yaratılması düşüncesini, her analiz birimi bakımından inceler.
Hafta
Konu
1
İletişim nedir? İşletmelerde İletişim neden önemlidir?
2
Etkin Sunuş Teknikleri
3
Etkili İletişim Kavramı ve Süreci
4
İletişimde Kültürel Farklılıkların Rolü
5
Etkin Toplantı Yönetimi
6
Örgütsel İletişim
7
Ara sınav- Örgütsel İletişimde Engeller ve İletişimin Geliştirilmesi
8
Kişisel İletişim ve Kendini Tanıma
9
İletişim Biçimleri, Fonksiyonları ve İletişim Modelleri
10
Sözsüz İletişim, Etkin Dinleme ve Profesyonel İmaj
11
Özgeçmiş Hazırlama
12
Mülakat Süreci
13
Yönetim Yaklaşımlarına Göre İşletmelerde İletişim Biçimleri
14
Örgütlerde İletişim ve Örgütsel İletişim Biçimleri
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Yönetim ve yöneticilik bağlamında iletişimin önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bireyin kendi ile ve çevresi ile olan iletişim becerilerini geliştirmektedir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkin iletişim kurabilmesini sağlamaktadır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etkin dinlemenin öğrenilmesi konusunda beceri sağlamaktadır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çalıştığı kurum içerisindeki iletişim sorunlarına anlayış ve çözüm geliştirmesi konusunda beceri kazandırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/397516