PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
İSL258
4
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Yüzyüze öğretim )
Amaç
Herhangi bir kurum ya da kişinin, kamuoyu ile iyi ilişkiler kurmasını sağlamak için gerçekleştirilecek halkla ilişkilerin temellerine ilişkin öğrencilerin hem teorik hem de uygulamaya yönelik olarak bilgilendirilmesini amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Halkla ilişkiler dersinin içeriği, geçmişten bugüne halkla ilişkilerin tanımı ve genişleyen içeriği, iletişim yöntem ve araçları, halkla ilişkiler iletişim modelleri, ikna modelleri, halkla ilişkiler süreci, sosyal sorumluluk, sponsorluk, etkinlik yönetimi, medya araçları ve kullanımı, basınla ilişkiler hakkında bilgileri içermektedir.
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi
2
Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
3
Halkla İlişkiler Eğitimi
4
Praktif ve Reaktif Halkla İlişkiler
5
Kurum İçi Halkla İlişkiler ve Halkla İlişkiler Ajansları
6
Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle ve Önemi
7
Hedef Kitle Uygulamaları
8
Halkla İlişkiler Süreci ve İşleyişi
9
Basınla İlişkiler, Önemi ve Yöntemleri
10
Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi
11
Sponsorluk, Amaçları, Önemi ve Çeşitleri
12
Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi
13
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İmaj
14
Güncel Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnekleri
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Söz konusu sorunlara çözüm üretebilme bilgi ve becerisine sahip olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkiler hakkında bilgi sağlamak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla ilişkilerin çare olabileceği sorunlara teşhis koyabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/397522