PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Eğitime Giriş (Pedagojik Formasyon)
PFE202
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgi kazandırmak.
Ders İçeriği
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Hafta
Konu
1
Ders Tanıtımı Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2
Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
3
Eğitimin Felsefi Temelleri
4
Eğitimin Psikolojik Temelleri
5
Eğitimin Sosyal, Ekonomik ve Hukuki Temelleri
6
Eğitimin Tarihsel Temelleri
7
Eğitim Sistemi ve Eğitimin İşlevleri
8
21 yüzyılda Eğitim Biliminde Yönelimler
9
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri
10
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Özellikleri
11
Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
12
Öğretmen Yetiştirme Alanında Yaklaşımlar, Uygulamalar ve Yönelimler
13
Öğretmen Yeterlilikleri
14
Öğretmen Yeterlilikleri; Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eğitimin hukuki, felsefi, sosyolojik, tarihsel, politik ve ekonomik temellerini örneklendirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğretmenlik mesleğini analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eğitim bilimlerinde yeni yönelimleri fark eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/397711