PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ARKEOLOJİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ege Arkeolojisi
ARK210
4
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Arkeoloji -
Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Bu derste, İlk Tunç Çağı’nda Ege adaları, Girit ve Yunan Karası’nda, söz konusu olan kültürler, kronolojileri ve bunların birbirleri ile olan kültürel ilişkileri ele alınmaktadır. İTÇ III ortalarında Kikladlar ve Yunan Karası’nda özellikle kendini çanak çömlekte gösteren yoğun bir Anadolu etkisi "Anadolulaşma" söz konusudur. Bu etkinin ne zaman gerçekleştiği, sebep ve sonuçları üzerinde durulmaktadır. Ayrıca Batı Anadolu ve Ege İTÇ kronolojileri arasındaki mevcut sorunlara da değinilmektedir.
Ders İçeriği
Ege dünyası İlk Tunç Çağları mimarisi, çanak çömleği, küçük buluntuları ve ölü gömme geleneklerine ait verilerin incelenmesi
Hafta
Konu
1
Ege dünyası coğrafyası ile ilgili genel bilgiler. Bölgelerin sınırlarının çizilmesi.
2
Ege arkeolojisi terminolojisi ile ilgili tartışmalar ve kronoloji.
3
Erken Hellas I,II ve III dönemleri mimarisi
4
Erken Hellas I,II ve III dönemleri çanak çömleği
5
Erken Hellas I,II ve III küçük buluntuları
6
Erken Kiklad I dönemi mimarisi ve çanak çömleği
7
Ara sınav
8
Erken Kiklad II ve III dönemi mimarisi
9
Erken Kiklad I,II ve III dönemi çanak çömleği
10
Erken Kiklad I, II ve III dönemi küçük buluntuları
11
Erken Minos I,II ve III dönemi mimarisi
12
Erken Minos I,II ve III dönemi çanak çömleği
13
Erken Minos I, II ve III dönemi küçük buluntuları
14
Genel Tartışma
Program Çıktıları
1
Sosyo-kültürel sorunlara tarihi derinlik perspektifinden bakabilecek bilgiye sahiptir.
2
Teorik ve uygulamalı olarak edindiği bilgileri eğitim, öğretim ve araştırma alanlarında kullanabilir
3
Arkeolojik verileri tipolojik ve kronolojik olarak yorumlayabilir.
4
Arazi çalışmalarında sorumluluk alacak düzeyde uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
5
Hem arkeolojik çalışmalarda hem de disiplin dışındaki alanlarda ekip üyesi olarak uyumlu çalışabilir.
6
Mesleki ahlaka uygun hareket eder.
7
Kültürel mirası koruma bilincine sahiptir
8
Arkeolojik belgeleme yöntemlerini etkin bir şekilde kullanabilir.
9
Evrensel bilim etiğine uygun hareket eder.
10
Arkeolojik bilgisini bilimsel çerçevede sunabilir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Coğrafi farklılıklar ve bölgeler arası ilişkiler, kültürel etkileşim ve ticaret oldusu hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ege dünyası İlk Tunç Çağları mimarisi, çanak çömleği, küçük buluntuları ve ölü gömme gelenekleri hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Coğrafi farklılıklar ve bölgeler arası ilişkiler, kültürel etkileşim ve ticaret oldusu hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ege dünyası İlk Tunç Çağları mimarisi, çanak çömleği, küçük buluntuları ve ölü gömme gelenekleri hakkında bilgi sahibi olmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/397977