PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARİH
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Almanca I
TAR235
3
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarih -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Bu ders, öğrencilere Almanca diline giriş sağlayarak temel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin kendilerini tanıtmaları, başkalarıyla selamlaşmaları ve kişisel bilgiler hakkında konuşmaları hedeflenir. Basit dilbilgisi yapıları ve temel kelime bilgisi aracılığıyla günlük hayatta karşılaşabilecekleri durumları anlayıp yanıt verebilmeleri sağlanır. Ders, Avrupa Ortak Dil Çerçevesi A1.1 seviyesine uygundur. Dört temel dil becerisinin (okuma, yazma, dinleme, konuşma) dengeli gelişimi esas alınmaktadır.
Ders İçeriği
Almanca I dersi, öğrencilerin Almanca ile ilk temasını kurmalarını sağlar. İlk haftalarda Almanca alfabesi ve telaffuz kuralları öğretilir. “Guten Tag”, “Hallo” gibi selamlaşma ifadeleriyle temel diyaloglar yapılır. Öğrenciler kendi adlarını, uyruklarını ve mesleklerini tanıtırlar. “Ich heiße...”, “Ich bin Student(in).” gibi yapılar öğrenilir. Sayılar 1’den 100’e kadar ezberlenir. Yaş ve telefon numarası gibi kişisel bilgiler ifade edilir. Zamirler ve artikeller tanıtılır; belirli ve belirsiz artikeller kullanılarak nesneler tanıtılır. “Das ist ein Buch.” gibi örnek cümlelerle sınıf eşyaları anlatılır. Fiil çekimleri yapılır, özellikle “sein” ve “haben” fiilleri üzerinde durulur. Günlük hayattaki eylemler için temel fiiller tanıtılır. Geniş zaman (Präsens) kullanılarak günlük rutinler anlatılır. Günler, aylar ve mevsimler öğretilir. Öğrenciler haftalık planlarını anlatmayı öğrenirler. İş ve meslekler üzerine konuşmalar yapılır. Ofiste kullanılan nesneler ve fiiller tanıtılır. Boş zaman etkinlikleri anlatılır; öğrenciler hobilerini ifade etmeyi öğrenirler. “Ich spiele Fußball.”, “Ich lese gern.” gibi yapılar pratik edilir. Yer-yön edatları öğretilir. Öğrenciler şehirde yön sormayı ve yol tarif etmeyi öğrenirler. Temel sıfatlar kullanılarak kişiler ve nesneler betimlenir. Olumlu ve olumsuz cümleler kurulur. “nicht” ve “kein” ile yapılan cümleler üzerinde alıştırmalar yapılır. Öğrenciler basit metinleri okur ve anlar. Dinleme parçalarıyla günlük konuşmaları anlama becerisi gelişir. Kısa e-posta ve kartpostal yazımı öğretilir. Ders süresince çeşitli rol oynama ve eşli konuşma etkinlikleriyle iletişim becerileri pekiştirilir.
Ders Veren
Galip VAROĞLU
Hafta
Konu
1
Derse giriş, alfabe
2
Bölüm 1 – Guten Tag (A Bölümü)
3
Bölüm 1 – Sayılar ve Hobiler
4
Bölüm 1 – Dilbilgisi Odaklı
5
Bölüm 2 – İşyerinde İlk Temaslar
6
Bölüm 2 – Yardımcı Fiiller ve Soru Kalıpları
7
Bölüm 2 – Boş zaman aktiviteleri
8
VİZE SINAVI
9
Bölüm 3 – Münih’te (A Bölümü)
10
Bölüm 3 – Şehirde Yön Bulma
11
Bölüm 3 – Dilbilgisi Uygulaması
12
Bölüm 4 – Yeme-İçme
13
Bölüm 4 – Tarifler ve Yemek Alışkanlıkları
14
Dilbilgisi Uygulaması
15
Genel tekrar ve uygulama
16
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Tarihsel olayları bilimsel yöntemlerle inceleme, yorumlama ve analiz etme becerisi kazanır.
2
Birincil ve ikincil kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Ulusal tarih bilgisini evrensel tarih perspektifiyle ilişkilendirir.
4
Kültürel mirasın korunması ve toplumla paylaşılması konusunda duyarlılık gösterir.
5
Tarih disiplininde akademik araştırma yapma, rapor hazırlama ve bilimsel yazı yazma becerisi kazanır.
6
Farklı dönem ve medeniyetleri karşılaştırarak tarihsel süreçleri çok boyutlu değerlendirir.
7
Yabancı dil ve dijital araçları kullanarak tarih alanında bilgiye erişir ve paylaşır.
8
Tarihsel bilgi ve birikimini eğitim, kültür, arşiv ve medya gibi alanlarda uygulayabilir.
9
Eleştirel düşünme, problem çözme ve bağımsız karar verme becerisi geliştirir.
10
Etik değerlere bağlı, toplumsal sorumluluk bilinci yüksek, mesleki ve akademik dürüstlüğe sahip bireyler yetiştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Öğrenci, Almanca alfabeyi ve temel telaffuz kurallarını doğru şekilde kullanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, kendini tanıtabilir ve kişisel bilgilerini (isim, yaş, uyruk, meslek) ifade edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, günlük yaşamla ilgili temel kelime ve dilbilgisi yapılarıyla basit cümleler kurabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, yön sorma, yol tarif etme ve alışveriş gibi temel iletişim durumlarında kendini ifade edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, kısa metinleri okuyup anlayabilir, basit e-posta veya kartpostal yazabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398076