PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARİH
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Almanca II
TAR236
4
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarih -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Almanca II dersi, öğrencilerin Almanca I’de edindikleri temel bilgileri geliştirerek daha karmaşık yapı ve durumlarla iletişim kurabilmelerini hedefler. Günlük yaşam, seyahat, sağlık ve iş gibi temalar üzerinden öğrencilerin kelime dağarcığı genişletilir. Geçmiş zaman kullanımıyla anlatım gücü artırılır. Öğrenciler yazılı ve sözlü olarak daha uzun ve detaylı ifadeler kullanmaya teşvik edilir. A1 seviyesinin sonuna ulaşmaları ve A2 düzeyine hazırlanmaları amaçlanır.
Ders İçeriği
Almanca II dersi, Almanca I’de kazanılan temel bilgilerin tekrarıyla başlar. Öğrenciler temel fiil çekimlerini ve zamirleri tekrar ederek kendilerini daha doğru ifade etmeye başlarlar. Günlük rutinleri anlatmak için geri dönüşlü fiiller tanıtılır. “Ich stehe um sieben Uhr auf.” gibi cümleler kurulur. Günlük plan yapma ve randevu alma becerileri geliştirilir. Perfekt (geçmiş zaman) yapısı öğretilir. “Ich habe gearbeitet.” ve “Ich bin gegangen.” gibi cümlelerle geçmişte yaşanan olaylar anlatılır. Ayrılabilir ve ayrılmayan fiiller tanıtılır. Seyahat teması işlenerek hava durumu, ulaşım araçları ve seyahat planları öğretilir. Tatil anıları paylaşılır. “Ich war in Berlin.” gibi geçmiş anlatımlarla yazma ve konuşma çalışmaları yapılır. Modal fiiller (dürfen, wollen, können) tanıtılır. Emir kipleri ve izin isteme yapıları öğretilir. Konut, mobilya ve ev ortamı ile ilgili kelimeler öğretilir. Öğrenciler kendi odalarını ya da evlerini tarif ederler. Dativ ve Akkusativ kullanımı üzerinde durulur. Yönelme ve bulunma hâli örneklerle pekiştirilir. “Das Bild hängt an der Wand.” gibi cümleler kurulur. İlan ve afiş okuma becerileri kazandırılır. Davet kabul etme, reddetme ve özür dileme gibi sosyal iletişim kalıpları tanıtılır. Sağlık konularında konuşmalar yapılır. Vücut bölümleri, hastalıklar ve doktor randevusu gibi temalar işlenir. Öğrenciler öneride bulunur: “Du solltest zum Arzt gehen.”. Modal fiillerin Präteritum hâli tanıtılır. Kısa hikâye yazımı ve anlatımı yapılır. Dinleme metinleriyle duyduğunu anlama yetisi artırılır. Öğrenciler günlük yaşamla ilgili kısa sunumlar hazırlar. Diyalog canlandırmalarıyla konuşma becerileri geliştirilir. Ders sonunda öğrenciler A1 seviyesini tamamlamış olur ve A2 düzeyine geçişe hazır hale gelir.
Hafta
Konu
1
Almanca I’e genel tekrar
2
Bölüm 5 – Günlük Hayat
3
Bölüm 5 – İş Hayatı ve Bilgisayar
4
Bölüm 5 – Geçmiş Zaman I
5
Bölüm 6 – Seyahat
6
Bölüm 6 – Ulaşım ve Tatil
7
Bölüm 6 – Dilbilgisi Odaklı
8
VİZE SINAVI
9
Bölüm 7 – Konut
10
Bölüm 7 – Yön Tarifleri ve Kurallar
11
Bölüm 7 – Dilbilgisi Uygulaması
12
Bölüm 8 – Karşılaşmalar ve Olaylar
13
Bölüm 8 – Sağlık ve Randevular
14
Bölüm 8 – Geçmiş Zaman II
15
Genel tekrar ve konuşma
16
FİNAL SINAVI
Program Çıktıları
1
Tarihsel olayları bilimsel yöntemlerle inceleme, yorumlama ve analiz etme becerisi kazanır.
2
Birincil ve ikincil kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Ulusal tarih bilgisini evrensel tarih perspektifiyle ilişkilendirir.
4
Kültürel mirasın korunması ve toplumla paylaşılması konusunda duyarlılık gösterir.
5
Tarih disiplininde akademik araştırma yapma, rapor hazırlama ve bilimsel yazı yazma becerisi kazanır.
6
Farklı dönem ve medeniyetleri karşılaştırarak tarihsel süreçleri çok boyutlu değerlendirir.
7
Yabancı dil ve dijital araçları kullanarak tarih alanında bilgiye erişir ve paylaşır.
8
Tarihsel bilgi ve birikimini eğitim, kültür, arşiv ve medya gibi alanlarda uygulayabilir.
9
Eleştirel düşünme, problem çözme ve bağımsız karar verme becerisi geliştirir.
10
Etik değerlere bağlı, toplumsal sorumluluk bilinci yüksek, mesleki ve akademik dürüstlüğe sahip bireyler yetiştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Öğrenci, günlük rutinleri ve geçmişte yaşadığı olayları Almanca olarak anlatabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, seyahat, sağlık, konut gibi temalara ilişkin kelimeleri kullanarak yazılı ve sözlü ifadeler oluşturabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, Almanca’da geniş zaman (Präsens) ve geçmiş zaman (Perfekt) yapılarının kullanımını ayırt edip uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, sosyal iletişim bağlamlarında (davet, özür, öneri) uygun kalıpları kullanarak iletişim kurabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, A1 seviyesinde bir Alman dil sınavının (ör. Goethe-Zertifikat A1) gerektirdiği dört temel beceride başarılı olabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398088