PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARİH
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Fransızca II
TAR238
4
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarih -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencilerin Fransızca dil becerilerini geliştirerek günlük yaşamda daha karmaşık iletişim durumlarında kendilerini ifade etmelerini sağlamak.
Ders İçeriği
Fransızca II dersi, öğrencilerin A1.2 seviyesinde Fransızca becerilerini geliştirmelerini ve daha karmaşık iletişim durumlarında kendilerini ifade edebilmelerini hedefler. Bu ders, temel düzeyde edinilmiş dil bilgisi ve kelime bilgisinin üzerine inşa edilir. Öğrenciler bu aşamada, geçmiş zaman (passé composé) ile basit anlatımlar yapmaya başlar. “Hier, j’ai visité un musée.” veya “Il a mangé une pizza.” gibi cümleler kurarak yakın geçmişteki olayları ifade etmeleri sağlanır. Dersin başında öğrenciler, saat ve tarih ifadelerini kullanarak randevu alma, ulaşım planlama gibi işlevsel diyalogları gerçekleştirmeye başlarlar. “Il est quelle heure ?”, “Nous avons rendez-vous à dix heures.” ve “Le train part à midi.” gibi ifadelerle zaman bilgisini doğru şekilde kullanmaları teşvik edilir. Ayrıca öğrenciler, faire du sport, jouer au foot gibi kalıplarla hobilerini ve günlük aktivitelerini anlatmayı öğrenirler. İlerleyen haftalarda öğrenciler, ihtiyaçlarını ve tercihlerini dile getirme becerisi kazanırlar. “Je voudrais un café.”, “Je préfère le thé au café.” gibi cümleler kurarak restoran, market veya mağaza gibi ortamlarda iletişim kurma yetkinliği geliştirirler. Miktar belirten ifadeler (un peu de, beaucoup de) ile alışveriş sahneleri üzerine diyaloglar gerçekleştirilir. Ders kapsamında öğrenciler, sağlık durumunu ifade etme ve doktora gitme gibi günlük yaşamla ilgili konuları da işler. “J’ai mal à la tête.”, “Je suis malade.” gibi kalıplar, sağlık temalı konuşmalar ve kısa diyaloglarla desteklenir. Ayrıca tatil planları ve ulaşım araçları üzerine yapılan derslerde, öğrenciler “Je vais à la mer.”, “Nous prenons le train pour Nice.” gibi cümlelerle gelecek planlarından söz etmeyi öğrenirler. Yazma becerisi kapsamında öğrencilerden, kısa bir kartpostal, mektup ya da e-posta yazmaları istenir. Bu bağlamda, tarih belirtme, duyguları ifade etme ve basit betimlemeler yapma yetkinlikleri değerlendirilir. Öğrenciler “Cher ami, je suis en vacances à Lyon.” gibi ifadelerle deneyimlerini paylaşmayı öğrenir. Fransızca II dersinin sonunda öğrenciler, temel seviye geçmiş zaman yapılarıyla deneyimlerini aktarabilir, ihtiyaçlarını daha açık şekilde ifade edebilir ve gündelik yaşamın farklı alanlarında işlevsel iletişim kurabilir hale gelirler. Üçer ünite sonunda uygulanan değerlendirmelerle okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerileri ölçülür; ders sonunda canlandırma etkinlikleriyle öğrencilerin edindikleri becerileri pekiştirmeleri sağlanır.
Hafta
Konu
1
Saat sorma, tarih belirtme
2
Meslek sorma, zamanı belirtme
3
Günlük rutin, spor aktiviteleri
4
Tanınmış biriyle bir gün-günlük yaşam
5
Kısa Sınav İhtiyaç belirtme, miktar ifade etme
6
Geçmişteki olaylardan söz etme
7
Mektup yazma, zaman ve süre sorma
8
Ara Sınav
9
Bayramlar hakkında konuşma
10
İzin isteme, yasaklama bildirme
11
Yetenek ve zorunluluk ifadeleri
12
Kısa Sınav Öneride bulunma, reddetme
13
Tavsiye anlama, ideal aday tanımı
14
Genel tekrar-geçmiş zaman uygulamaları
15
Pratik e-posta yazımı, kelime dağarcığı çalışması
16
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Tarihsel olayları bilimsel yöntemlerle inceleme, yorumlama ve analiz etme becerisi kazanır.
2
Birincil ve ikincil kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Ulusal tarih bilgisini evrensel tarih perspektifiyle ilişkilendirir.
4
Kültürel mirasın korunması ve toplumla paylaşılması konusunda duyarlılık gösterir.
5
Tarih disiplininde akademik araştırma yapma, rapor hazırlama ve bilimsel yazı yazma becerisi kazanır.
6
Farklı dönem ve medeniyetleri karşılaştırarak tarihsel süreçleri çok boyutlu değerlendirir.
7
Yabancı dil ve dijital araçları kullanarak tarih alanında bilgiye erişir ve paylaşır.
8
Tarihsel bilgi ve birikimini eğitim, kültür, arşiv ve medya gibi alanlarda uygulayabilir.
9
Eleştirel düşünme, problem çözme ve bağımsız karar verme becerisi geliştirir.
10
Etik değerlere bağlı, toplumsal sorumluluk bilinci yüksek, mesleki ve akademik dürüstlüğe sahip bireyler yetiştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Günlük rutinleri anlatabilir, başkalarının günlük aktivitelerini sorabilir ve cevaplayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Zaman ve tarih ifadelerini daha etkin kullanabilir, geçmişte yaşanmış olayları temel düzeyde anlatabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İhtiyaçları ve tercihleri ifade edebilir, miktar, sıklık ve yoğunluk belirtebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Alışveriş, tatil, ulaşım gibi konularla ilgili basit diyalogları anlayabilir ve kurabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Basit neden-sonuç ilişkileri kurabilir, bir durumu tarif edebilir veya tavsiyede bulunabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398089