PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Fluvyal Jeomorfoloji
COĞ209
3
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Yeryüzünü şekillendirici bir dış kuvvet olarak akarsular ve jeomorfolojik bakımdan önemlerini öğretmek .
Ders İçeriği
Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar, akarsuların aşınma, taşınma ve biriktirme süreçlerinin incelenmesi.
Ders Veren
Ebubekir KARAKOCA
Hafta
Konu
1
Fluviyal jeomorfoloji nedir amaç ve kapsamı
2
Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar I
3
Fluviyal jeomorfolojideki temel kavramlar II
4
Akarsuların aşındırması
5
Akarsuların taşıması
6
Akarsuların biriktirmesi
7
Deltalar
8
Ara Sınav
9
Akarsu sekileri
10
Vadi kuruluşu ve vadi tipleri
11
Yarma vadilerin oluşumu
12
Peneplen ve aşınım yüzeyi kavramları
13
Erozyon kavramı
14
Türkiye’de akarsu şekillerinin dağılışı
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
4
6
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
4
4
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
4
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
4
4
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
4
4
Ara Sınav 1
4
1
Final
4
1
Ders İş Yükü:
152
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,96
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Akarsu süreçlerini öğrenir.
5
5
5
5
4
4
4
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
4
4
4
5
5
5
5
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398329