PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Nüfusun Coğrafi Analizi
COĞ245
3
3 + 1
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim )
Amaç
Dünya’da ve Türkiye’de nüfusun; mekana ve zamana göre değişimini ve bu değişimin sebep ve sonuçlarını kavratabilme.
Ders İçeriği
Temel kavramlar, tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşünceleri, sosyal ve ekonomik yönleriyle nüfus, nüfus yoğunluğu kavramları, nüfus değişkenleri, Dünya nüfus artışı, nüfus dağılışını etkileyen faktörler, Göç, Türkiye’de göç, Irkların ve dillerin dağılışı, Türkiye’de nüfus ve nüfus politikaları
Ders Veren
Taner KILIÇ
Hafta
Konu
1
Temel kavramlar
2
Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşünceleri
3
Sosyal ve ekonomik yönleriyle nüfus
4
Siyasal yönüyle nüfus
5
Nüfus yoğunluğu kavramları
6
Nüfus değişkenleri
7
ARA İMTİHAN
8
Dünya nüfus artışı
9
Dünya’da göç hareketleri
10
Türkiye’de göç hareketleri
11
Irkların, dillerin ve dinlerin dağılışı
12
Türkiye Nüfusu
13
Türkiye nüfusu
14
Geçmişten günümüze Türkiye’de uygulanan nüfus politikaları
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
1
12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Benzetim
1
10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
2
2
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
3
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
13
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
1
3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
1
5
Ara Sınav 1
5
1
Kısa Sınav 1
4
1
Final
8
1
Ders İş Yükü:
156
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
6,12
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Tanınmış düşünürlerin nüfus ile ilgili düşüncelerini bilir.
4
5
4
5
4
5
5
5
-
4
5
4
5
4
Nüfusun dağılışını etkileyen faktörleri açıklar.
4
5
4
4
5
5
4
4
5
5
4
3
4
5
Nüfusun temel değişkenleri olan doğum, ölüm ve göçü bilir.
3
4
5
4
5
4
3
5
5
4
4
4
5
4
Nüfus ile ilgili kavramları açıklar.
4
5
4
5
5
4
5
4
4
5
4
5
4
5
Nüfusun sosyal ve ekonomik faaliyetleri etkilerini açıklar.
5
4
5
4
5
4
5
4
5
3
4
5
4
3
Ortalama Değer
4
4,6
4,4
4,4
4,8
4,4
4,4
4,4
3,8
4,2
4,2
4,2
4,4
4,2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398332