PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SAĞLIK YÖNETİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilim Etiği
SAY224
4
2 + 0
2,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Sağlık Yönetimi -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Bu dersin amacı; öğrencilerin bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri bilmelerini sağlamaktır. Ayrıca bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını kavramaktır.
Ders İçeriği
Bilim ve bilimsel araştırmanın tanımı, bilimsel eserlerde özgünlük meselesi ve bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar, bilimsel araştırmada uygulanabilecek yöntemler, basılı yayınların araştırılması ve veritabanlarının kullanımı ile internet üzerinden güvenilir kaynaklara erişim, etik ve yayın etiği kavramları ile, intihal, kendinden intihal, diğer ihlaller ve yaptırımlar.
Hafta
Konu
1
Programın tanıtımı ve dersin kurallarının belirlenmesi
2
Kaynak tarama
3
Bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisi
4
Bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisi
5
Bilimsel araştırma süreciyle ilgili etik kurallar
6
Bilimsel araştırma süreciyle ilgili etik kurallar
7
Bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar
8
Bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar
9
Bilimde etik dışı davranışlar
10
Bilimde etik dışı davranışların nedenleri / Bilimde etik dışı davranışları önleme yolları
11
Bilimde etik dışı davranışların nedenleri / Bilimde etik dışı davranışları önleme yolları
12
Bilim insanı, etik ve toplum / Bilim etiğinde temel ilkeler
13
Meslek etiği
14
Dersin Değerlendirilmesi
Program Çıktıları
1
Sağlık Yönetimi eğitim programı kapsamında gerekli mesleki tüm bilgiyi kavrama becerisi kazanır.
2
Sağlık Yönetimi programında öğretilen bilgileri uygulama becerisi kazanır.
3
Sağlık Yönetimi programının uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanır.
4
Mesleki bilgi ve beceriyi çağdaş ve bilimsel gelişmelere uyarlayabilme becerisi kazanır.
5
Toplumun sağlık problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır.
6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve yönetim esaslarını planlama becerisi kazanır.
7
Sağlık Yönetimi eğitimini ulusal ve uluslararası çerçeve içerisinde düşünebilme becerisi kazanır.
8
Sağlık hizmetlerinin sunumundaki problemleri tanımlama, analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi kazanır.
9
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanır.
10
Yönetimsel becerileri geliştirerek karar alma ve organize etme becerisi kazanır.
11
Sözlü ve Yazılı iletişim becerileri kazanır.
12
Mesleki etik ve sorumluluk alma becerisi kazanır.
13
Kalite ve yeni teknolojiler konusunda bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır.
14
Sağlık Yönetimi programında öğrenilen bilgiler ışığında toplumun sağlık problemlerine yönelik araştırma yapma becerisi kazanır.
15
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yayın ve sunum süreciyle ilgili etik kuralları açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimdeki etik dışı davranışları açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398596