PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Nörolojik Gelişim
CGB203
3
2 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(yüzyüze)
Amaç
beyin ve sinir sisteminin öğrenci tarafından tanınması ve fonksiyonel büyüme ve gelişmenin öğrenilmesi
Ders İçeriği
çocukta beyin ve sinir sisteminin embriyolojik gelişimi, anatomisi, fonksiyonel gelişimi psikonorolojik ve davranışsal gelişim
Ders Veren
Buket DURSUN ÇOBAN
Hafta
Konu
1
Embriyoloji
2
Nörolojinin çocuk gelişimi ile ilişkisi
3
Sinir sisteminin yapısını ve işlevi
4
Sinir sisteminin yapısını ve işlevi
5
Beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörler
6
Beyin hasarları
7
Beyin hasarları sonucu oluşan gelişimsel ve nörolojik bozukluklar
8
Beyin hasarları sonucu oluşan gelişimsel ve nörolojik bozukluklar
9
Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı sorunları ve çözüm önerileri
10
Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı sorunları ve çözüm önerileri
11
Nörolojik bozukluklar ve özellikleri
12
Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımları
13
Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımları
14
Dersin Özetlenmesi ve Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Çocuğun fizyolojik gelişimini görüp değerlendirebilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel nörolojik bilgisine sahip olmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398667