PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımları
CGB205
3
2 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Anlatım, Soru-cevap, Örnek olay, Tartışma, Drama, Proje.)
Amaç
Bu ders, okul öncesinde öğrenen merkezli öğretim felsefesine, erken çocukluk eğitim yaklaşımlarına, bu yaklaşımların Türkiye’deki ve dünyadaki uygulamalarına ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Eğitim-felsefe ilişkisi, farklı eğitim akımlarının analizi, Montessori, Waldorf, Reggio Emilia, Head Start, High Scope, Bank Street, Gezici Anaokulları gibi okul öncesi eğitim yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması, Türkiye'deki ve dünyadaki uygulama örneklerinin analizi.
Ders Veren
Tuba MUMCU
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı
2
Waldorf yaklaşımı ve Steiner pedagojisi
3
Montessori eğitim yöntemi
4
Highscope programı
5
Okul öncesi eğitimde proje yaklaşımı
6
Reggio Emilia yaklaşımı
7
Mozaik yaklaşımı
8
Genel tekrar
9
Bank Street yaklaşımı
10
Çocuktan çocuğa yaklaşımı
11
Head Start programı
12
Portage erken çocukluk dönemi eğitim programı
13
Ev okulu
14
Genel tekrar
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
10
2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
6
2
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Ara Sınav 1
4
1
Ödev 1
15
1
Ödev 2
15
1
Final
8
1
Ders İş Yükü:
102
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Esas aldıkları felsefelere göre okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflandırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Erken çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hakim öğretim yöntemleri açısından okulöncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398668