PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sanat ve Yaratıcılık
CGB207
3
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum)
Amaç
Öğrencilerin yaratıcı düşünmelerinin desteklenmesi ve yaratıcı düşünme tekniklerini yapacakları sanatsal uygulamalar sırasında kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Yaratıcılığın tanımı ve önemi, yaratıcı çocuğun özellikleri, yaratıcılığın engelleri, yaratıcılığın gelişimini etkileyen faktörler, yaratıcılığın boyutları, yaratıcılık kuramları, yaratıcılık teknikleri, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcılık ve problem çözme ilişkisi, yaratıcılık ve sanat ilişkisi, çocuğun sanatsal gelişim basamakları, sanat çalışmalarının çocukların gelişim alanlarına etkisi, sanat etkinliklerini diğer etkinlik alanları ile kaynaştırmanın önemi, çocukların yaratıcılıklarını desteklemeye yönelik sanat etkinliklerini uygulama ve değerlendirme
Ders Veren
Selin İKİZ
Hafta
Konu
1
Yaratıcılığın tanımı ve önemi
2
Yaratıcılığın gelişimini etkileyen faktörler, yaratıcılığın boyutları
3
Yaratıcılık süreçleri, çocuklarda yaratıcılığın gelişimi
4
Yaratıcılık kuramları
5
Yaratıcılık ve problem çözme ilişkisi
6
Yaratıcılık ve zekâ ilişkisi
7
Yaratıcı düşünme teknikleri
8
Yaratıcılık ve sanat ilişkisi
9
Sanat eğitimine ilişkin yaklaşımlar
10
Sanat çalışmalarının çocukların gelişim alanlarına etkisi
11
Çocuğun sanatsal gelişim aşamaları
12
Çocuk resimleri
13
Yaratıcılığa dayalı sanat eğitiminin önemi
14
Örneklerle sanat etkinliklerini diğer etkinlik alanları ile kaynaştırmanın önemi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
3
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
1
Ara Sınav 1
10
1
Ödev 1
8
1
Final
12
1
Ders İş Yükü:
67
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
2,63
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sanat ve yaratıcılık kavramlarının kuramsal temellerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaratıcılığın çocuk gelişimindeki rolünü analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı sanat disiplinlerini eğitim bağlamında değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaratıcılığı destekleyen öğretim yöntemlerini uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398669