PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Erken Müdahale
CGB217
3
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Erken müdahale yaklaşımları ve gelişimsel riskler hakkında bilgi edinme.
Ders İçeriği
Gelişimsel riskler, gelişimsel riskler, erken müdahale yaklaşımları, erken müdahale projeleri, erken müdahale hizmetleri, erken müdahale hedefleri, dünyadaki erken müdahaledeki gelişmeler, erken müdahalede dünyanın gelişimi üzerine sunumlar, erken çocukluk projeleri, erken çocukluk projeleri ev ödevi sunum, kişiselleştirilmiş aile hizmet planı, bireyselleştirilmiş aile hizmet planının uygulanması, erken müdahale adımları, erken müdahale hizmeti seçenekleri
Ders Veren
Nilgün DALİ
Hafta
Konu
1
Gelişimsel Riskler
2
Erken Müdahale Yaklaşımları
3
Erken Müdahale Programları
4
Erken Müdahale Hizmetleri
5
Erken Müdahale Amaçları
6
Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler
7
Erken müdahalede Türkiye'deki gelişmeler
8
Ara sınav
9
Erken müdahalede dünyadaki gelişmeler ödev sunumu
10
Erken müdahale basamakları
11
Erken müdahale basamakları
12
Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı
13
Bireyselleştirilmiş aile hizmet planı uygulama
14
Değerlendirme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
2
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
5
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
1
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
1
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
5
10
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
70
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
2,75
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Erken müdahale programlarının içeriği, işleyişi ve amaçları hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gelişimsel ve sosyoekonomik risk altında olan çocuklar için uygulanan erken müdahale programları hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye ve Dünya'daki yaygın erken müdahale uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398696