PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türk Eğitim Tarihi
CGB220
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, tarihsel süreç içerisinde Türk toplumlarının eğitime bakış açısı ve kurumsal düzenlemeleri hakkında bilgi vererek süreci etkileme gücüne sahip değişkenleri açıklamaktır. Aynı zamanda farklı devletler, yaşayış biçimleri, dini inançlar vb.nin eğitim görüşleri üzerindeki etkisini kavrayarak günümüz eğitim sistemi, kurumlar ve uygulamalar ile ilişkisini kurmaktır.
Ders İçeriği
Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; millî mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları.
Hafta
Konu
1
İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi
2
Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi
3
Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim
4
Osmanlılar klasik eğitim kurumları ve öğretim yöntemleri
5
Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839)
6
İlk modern sivil okul olan Rüşdiye mektepleri
7
Tanzimat Dönemi ilk ve ortaöğretiminde modernleşme
8
Ara Sınav
9
Tanzimat Dönemi yükseköğretim ve meslek okulları
10
II. Abdülhamit Dönemi'nde Eğitim
11
Cumhuriyet dönemi eğitim anlayışı ve Tevhid-i tedrisat kanunu
12
Cumhuriyet Dönemi'nde ilköğretim, orta öğretim
13
Cumhuriyet Dönemi'nde yükseköğretim
14
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e öğretmen okulları
15
Eğitim enstitülerinden eğitim fakültelerine
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Türk Eğitim Tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türk Eğitim Sisteminde yaşanan sorunları tarihsel süreç içerisinde analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türk Eğitim Sisteminde yaşanan gelişmeleri tarihsel süreç içerisinde analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Geçmişten ders çıkararak geleceğe dönük planlama yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398710