PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Erken Çocukluk Döneminde Duyu Eğitimi
CGB224
4
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk döneminde duyuların gelişim özelliklerini ve duyu eğitiminin önemini kavramalarını sağlamaktır. Öğrenciler, çocukların görme, işitme, dokunma, tat ve koku gibi temel duyularının yanı sıra denge ve kinestetik duyularını destekleyen etkinlikleri öğrenir. Ayrıca, duyuların bütünsel gelişime katkısını değerlendirerek çocukların öğrenme süreçlerinde duyu temelli yaklaşımları kullanabilecek bilgi ve beceriler kazanır.
Ders İçeriği
Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi, Erken çocuklukta duyusal gelişim, Okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, Duyu eğitiminin önemi ve işlevleri, Duyusal farkındalığı destekleyici materyal ve oyun seçimi, Eğitimcinin rolü ve rehberliği, Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme
Hafta
Konu
1
Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi
2
Erken çocuklukta duyusal gelişim
3
Duyu eğitiminin önemi ve işlevleri
4
Okul öncesi dönemde duyusal farkındalık
5
Duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi
6
Duyusal farkındalığı destekleyici materyal ve oyun seçimi
7
Duyu eğitiminde eğitimcinin rolü
8
Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama
10
Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama
11
Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama
12
Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri uygulama
13
Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri değerlendirme
14
Eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri değerlendirme
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Erken çocuklukta duyusal gelişim sürecini ve duyuların işlevlerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Duyu eğitimi için materyal seçimini yapar ve uygun oyun örnekleri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler okul öncesi dönemde duyusal farkındalığının önemini, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler duyu eğitiminde öğretmenin rolünün önemini bilir ve açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmeye ilişkin bilgiye sahip olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398711