PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
RESİM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Modelaj I
RES213
3
1 + 2
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Resim -
Lisans
(Yüz yüze.)
Amaç
Modelaj I dersi; öğrencinin el, göz, beyin koordinasyonunu ve üç boyut algısını geliştirmesi ve modelaj tekniğini öğrenmesini amaçlar.
Ders İçeriği
Kilin fiziksel özelliğinden yaralanarak kafatası etüdü ve kadın torsu ile üç boyutlu çalışma, teknik ve yöntemlerin gösterilmesi ve plastik ögelerin öğretilmesini içerir.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler hakkında bilgilendirme
2
Derste kullanılacak kil, atlık, konstrüksiyon gibi malzemelerin tanıtılması ve hazırlanması. modelaja giriş: kafatası çalışması için desen çizimi, konstüriksiyon yapımı.
3
Modelaja giriş: kafatası çalışması için desen çizimi, konstüriksiyon yapımı
4
Kafatası çalışması etüdü, kille modelleme
5
Kafatası çalışması etüdü, kille modelleme
6
Alçı kalıp
7
Ara Sınav
8
Kadın torsu etüdü, kille modelleme, Ara Sınav.
9
Kadın torsu etüdü, kille modelleme
10
Kadın torsu etüdü, kille modelleme
11
Kadın torsu etüdü, kille modelleme
12
Alçı Kalıp
13
Alçı Kalıp
14
Dönem sonu; uygulama, süreç, sonuç eleştirileri.
Program Çıktıları
1
Görme-gözlem ve görsel çözümleme becerisi.
2
Resim tekniklerini ve malzemelerini tanımlama ve uygulayabilme becerisi.
3
Yaratıcı ve alanında yenilikçi düşüncelerini görselleştirebilme becerisi.
4
Sanat, çağdaş sanat ve sanat eleştirisi alanlarında kuramsal donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri kullanabilme becerisi.
5
Sanatsal sorunları sorgulayabilme ve eleştirel düşünme becerisi.
6
Resim sanatına çağdaş ve güncel yaklaşımların etkisini kavrayabilme.
7
Sanat eserlerini inceleme, çözümleme, analiz ve değerlendirebilme becerisi.
8
Sanat alanında ürün/yapıt üretme sürecinde ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak tasarlama ve yaratma becerisi.
9
Sanatsal projeleri yönetebilme ve uygulayabilme becerisi.
10
Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip ederek alanına adapte edebilme becerisi.
11
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
12
Sanat alanında etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi.
13
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve gerçekleştirebilme becerisi.
14
Sanatı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayarak alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip edebilme becerisi.
15
Yaratıcılık sürecinde alanının kavramsal bilgi birikimini ve becerilerini mesleki özgüvenle pekiştirebilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Öğrencinin üç boyut algısı gelişir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencinin el, göz, beyin koordinasyonu çalışır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci bir heykelin oluşum sürecindeki temel elemanları açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci heykelde oran-orantı, ışık-gölge,doluluk-boşluk gibi plastik elamanları kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci çeşitli heykel malzemelerini kullanabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398949