PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kentleşme Tarihi
İMÇ415
7
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Kent olgusunun, kentleşme süreçlerinin tarihsel süreçte ortaya çıkış ve gelişim nedenlerinin kavranması, kentleşme süreçlerinin başlangıcını tetikleyen coğrafik, sosyolojik, ekonomik, politik ve kültürel nedenlerin irdelenmesidir.
Ders İçeriği
Eskiçağdan başlayarak modern çağ ve günümüze kadar tarih boyunca kentlerin, kentleşme olgusunun ortaya çıkış nedenleri ve etkileyen faktörler incelenecektir. Bu bağlamda dönem kentlerinin mekânsal, ekonomik, sosyolojik, kültürel ve politik yapılarından örnekler verilerek kentlerin ortaya çıkmış, oluşma ve düzenlenme felsefeleri irdelenecek, kentsel anlayışın değişim ve gelişimleri vurgulanacaktır.
Ders Veren
Parısa GÜNEŞ
,
Serdar KASAP
Hafta
Konu
1
Dersin kapsamı, temel kavramlar ve kent tarihinin önemi
2
Paleolitik çağ; kutsal sığınak, köy ve müstahkem yer, mezarlık ve kutsal yerler
3
Neolitik çağ; evcilleştirme-tarım, yerleşik hayata geçiş, avcının yeni rolü (Çatalhöyük, Çay Önü, Nevali Çori gibi yerleşim örnekleri)
4
İlk kentsel planlama örnekleri
5
İlk kentsel planlama örnekleri
6
Antik Yunan ve Polis Kent Modelinin Ortaya Çıkışı (Milet, Olimpia, Priene, Delphi Kent Örnekleri)
7
Roma Kentleri (Cosa, Antica, Pompei, Roma Kent Örnekleri) / Yunan Şehirciliğinden Roma Şehirciliğine Görülen Değişim
8
Ara Sınav
9
11.yy Avrupası’nda Ortaçağ Şehirleri ve Ortaçağ Şehirciliği
10
15.yy Rönesans Dönem Şehirciliği
11
16.yy Barok Dönem Şehirciliği / Rönesans- Barok Dönem Şehircilik Anlayışında Görülen Değişimler
12
Sanayi Devrimi – 19.yy Avrupa’da Kent ve Planlama
13
Sanayi Devrimi – 19.yy Avrupa’da Kent ve Planlama
14
Genel Değerlendirme- Bütüncül Kentleşme Tarihi Süreç Okuması
15
Final Sınavı
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
7
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
9
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
4
2
Final
1
1
Ödev (Sunum)
3
5
Ders İş Yükü:
97
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,80
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Farklı dönem anlayışlarının kentlerde mekânsal düzenlemeye olan etkilerini tespit eder ve irdeler.
5
4
5
5
3
3
2
5
3
4
4
5
2
Kentsel oluşum ve değişim süreçlerini politik, mekânsal, ekonomik ve sosyolojik bağlamda sorgulama yapar.
5
5
3
5
3
4
4
4
3
3
4
3
2
Tarih boyunca kent algısında görülen değişimleri çözümleyebilme yetisine sahiptir.
5
4
4
5
3
4
3
4
3
3
3
4
2
Ortalama Değer
5
4,33
4
5
3
3,67
3
4,33
3
3,33
3,67
4
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398962