PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bağlam ve Sanat
İMÇ321
5
3 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Bu derste bağlam konusunun değişken ölçeklerinin kavramsal ve uygulamalı olarak ele alınması ve tasarımın bağlamla ilişkisinin irdelenmesi, araştırılması ve yorumlanması amaçlanmaktadır
Ders İçeriği
Bu derste tasarım yoluyla ve deneyimler üzerinden bağlamsal ilişkiler araştırılmaktadır. Öğrenci merkezli ve stüdyo çalışması ağırlıklı olan derste dünyanın farklı bağlamsallıklarına mimari tasarım düşünce ve araçlarıyla yaklaşılmaktadır. Muhtelif mekânsallıkların deneyimlendiği teknik geziler, farklı perspektiflerle verilen seminerler ve tasarım araçlarının deneysel olarak kullanıldığı stüdyo çalışmalarından oluşmaktadır. Dersin, katılımcıların kendi bağlam çözümlemeleri üzerinden kurdukları bağları ifade ettiği, ölçeklerarası ve şeylerarası bağlamların çok yönlü tartışıldığı bir süreç olması hedeflenmektedir. Böylece stüdyo bağlam çözümlemelerinin, temsilin ve tasarımın birbirine dönüşümünün ortamını sağlamaktadır
Hafta
Konu
1
1 Dersin tanıtımı, kapsamı ve temel kavramlar. Giriş: Bağlam Üzerine Tartışmalar
2
2 "Yer ve Yeryüzü Bağlamı Stüdyo Çalışması: Yere-Özgü Sanat"
3
3 "Teknik Gezi Yere-Özgü Sanat"
4
4 "Maddi ve Maddesi Olmayan Bağlam Stüdyo Çalışması: Yere-Özgü Sanat"
5
5 "Teknik Gezi Yüzeyler ve Mekânsallık"
6
Yüzeyler ve Fiziksel Bağlam Mekânsal Düzen ve Düzenekler Stüdyo Çalışması: Yüzeyler ve Mekânsallık"
7
7 "Yüzey Okumaları Stüdyo Çalışması: Yüzeyler ve Mekânsallık"
8
8 Ara Sınav
9
9 "Teknik Gezi Toprak Parçaları"
10
10 "Zamana Yerleşmek Stüdyo Çalışması: Toprak Parçaları"
11
11 "Bağlam Olarak Bağlantısallık Stüdyo Çalışması: Toprak Parçaları"
12
12 "Teknik Gezi Muhit"
13
13 Kentsel Bağlam (lar)la Yakınlaşmak Stüdyo Çalışması: Kent kayıtları
14
14 Evin bağlamı Stüdyo Çalışması: Kent kayıtları
14
15 Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Farklı dönem anlayışlarının kentlerde mekânsal düzenlemeye olan etkilerini tespit eder ve irdeler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kentsel oluşum ve değişim süreçlerini politik, mekânsal, ekonomik ve sosyolojik bağlamda sorgulama yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarih boyunca kent algısında görülen değişimleri çözümleyebilme yetisine sahiptir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398971