PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Konstrüksiyon I
İMÇ209
3
3 + 2
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Dersin amacı; öğrencilerin iç mekana ait yapı elemanlarını akıllı mimari çözümler ile bu konuda kullanılan elemanlar ve bu elemanların teknik çizimlerini öğretmektir.
Ders İçeriği
Yapını tanımlanıp sınıflandırılması; yapı elemanları; temeller, çeşitleri ve çizimleri, kolon, kiriş, döşeme gibi konstrüktif elemanlar, çeşitleri ve çizimleri, duvarlar, duvar çeşitleri ve çizimleri, duvarda kullanılan bölme elemanlar ve uygulama teknikleri; merdivenler, çeşitleri, elemanları, dengelendirilmesi, hesaplanması ve çizimi; çatılar, malzemelerine, yüzeylerine ve yük aktarımlarına göre çeşitleri, tanzimi, eğimlerinin hesabı ve tüm bu elemanların mimari ve statik projelerdeki yeri sembolü, gösterimi ders içeriğini oluşturmaktadır.
Ders Veren
Ömer ÇOBAN
Hafta
Konu
1
Ders içeriği hakkında bilgilendirme
2
Yapı, yapının özellikleri ve yapıların sınıflandırılması
3
Temeller, temel çeşitleri, mimari ve statik projede gösterimi
4
Temelin uygun ölçekli çizimi
5
Kirişler, kiriş çeşitleri, mimari ve statik projede gösterimi
6
Kolonlar ve çeşitleri, döşemeler ve çeşitleri, mimari ve statik projede gösterimi
7
Kolon, kirişlerin ve döşemelerin uygun ölçekli çizimi
8
Duvar Sistemleri
9
Duvar Sistemleri
10
Merdivenler
11
Merdivenler
12
Çatılar
13
Çatılar
14
Çatı ve merdivenlerin çizimi
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Yapıyı sınıflandırıp birbirinden ayırabilir.
5
4
3
4
4
5
-
Temel, kolon, kiriş ve döşeme gibi yapı elemanlarını birbirinden ayırır, görev ve ne amaçla yapıldığını bilir.
5
4
4
4
4
4
4
5
4
5
-
Duvar çeşitlerini, örüm tekniklerini, kullanılan malzeme ve örümde kullanılan araç gereçleri bilir.
5
4
3
4
4
4
3
5
4
5
-
Merdivenleri sınıflandırır; elemanlarını bilir; merdiveni dengeler, hesaplamaları yapar ve tasarlar.
5
4
4
4
4
4
3
5
4
5
5
-
Çatıları sınıflandırır; elemanlarını bilir; çatının eğimini hesaplar; tanzimini yapar.
5
4
4
4
4
3
5
4
5
5
-
Ortalama Değer
5
2,4
3,8
3,8
3,2
4
-
3,4
5
3,2
2
4
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/398988