PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Mimarlık Bilgisi
İMÇ205
3
2 + 2
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz Yüze )
Amaç
Yapı ve yerleşme kültürü kapsamında Anadolu mimarlık tarihi, mimarlık ve yapısal sistemler ile ilgili genel teknik ve tasarımsal bilgilerin verilerek mimari terminoloji, yapılanma tarihi, proje etap ve içerikleri ile küçük ölçekli yapı tasarımları hakkına yetkinlik kazandırılması.
Ders İçeriği
Yaşamsal eylemlerin sürdürülebilmesini sağlamak amacı ile mekanlar düzenleme ve fiziksel çevreyi tasarlama eylemi olarak mimarlık peyzajın temel bileşenlerinden biridir. Bu ders kapsamında; süreç içinde yapılanma ve mimarlığın gelişimi, yapı ve mimarlık ile ilgili terimler tartışılmaktadır. Strüktürel sistemler, yapı bileşenleri olarak temeller, duvarlar, döşemeler, çatılar ile yapısal elemanlar malzeme, teknoloji ve tasarım kriterleri açısından irdelenmekte; uygulamada bu veriler doğrultusunda peyzaj tasarımı çalışmalarında karşılaşılabilecek küçük ölçekli yapı tasarımları ile yapı ve yakın çevrelerine ilişkin tasarım çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
Ders Veren
Serdar KASAP
Hafta
Konu
1
Anadolu Mimarlık Tarihi, Eski Çağ Uygarlıkları, Paleolitik, Neolitik Dönem Hitit, Demir Çağı, Urartu, Frig, Lydia, Greko-Pers
2
Yunan ve Roma Uygarlıkları, Bizans Uygarlıkları
3
11. ve 14. Yy Beylikler Dönemi \ Erken Türk Çağı, Selçuklu Dönemi, Osmanlı Dönemi
4
Cumhuriyet Dönemi, Mimarlık İle İlgili Terimler, Tanımlar
5
Mimari Tasarim ve Proje Aşamalar, Mimari Tasarım ve Göz Önüne Alınması Gereken Etmenler Proje Ve Kapsamı, Avan Proje, Kesin Proje, Uygulama Projesi
6
Yapısal Sistemler \ Strüktürel Sistemler Yapı Malzemesi, Yığma Yapılar, İskelet Sisemler
7
Yapısal Sistemler, Katlanmış Plaklar, Kabuk Örtüler, Asma-Germe Yapılar, Uzay Kafes Sistemler
8
Yapısal Sistemler, Katlanmış Plaklar, Kabuk Örtüler, Asma-Germe Yapılar, Uzay Kafes Sistemler
9
Temeller, Duvarlar
10
Döşemeler
11
Çatılar
12
Merdivenler
13
Pencereler, Kapılar, Çağdaş Mimarlık
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Mimarlık ile ilgili terim ve tanımları tartışabilir.
5
4
4
3
3
4
3
3
2
3
3
2
-
Mimarlık ile ilgili peyzaj planlama ve tasarım çalışmalarını ilişkilendirebilir.
5
4
4
3
3
5
4
3
2
3
3
3
-
Mimarlığın tarihi süreç içindeki gelişimini değerlendirebilir.
3
4
3
5
3
4
3
3
2
2
2
2
-
Ortalama Değer
4,33
4
3,67
3,67
3
4,33
3,33
3
2
2,67
2,67
2,33
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/399005