PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Temel Perspektif
İMÇ225
3
2 + 2
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Örgün eğitim, yüz yüze.)
Amaç
Öğrenicinin, üç boyutlu düşünme ve ifade edebilme becerisinin kazandırılması, iki boyutlu çizimden üçüncü boyuta ve üç boyuttan iki boyuta çizim yapılabilmesi. İç mekan tasarımında üç boyutlu görseller oluşturabilmesi ve üç boyutlu görsel iletişim dilini ve perspektif çizim yöntemlerini öğrenmesi.
Ders İçeriği
Paralel perspektif (aksonometrik ve eğik) ve Konik Perspektif (kaçışlı) türlerini içerir.
Ders Veren
Ozan PEKER
Hafta
Konu
1
Perspektife giriş: tanım, amaç ve. içerik aktarımı.
2
İzometrik Perspektif
3
Dimetrik Perspektif
4
Trimetric Perspektif
5
Kavaliyer Perspektif
6
Militer Perspektif
7
Ara Sınav
8
Konik Perspektif
9
Konik Perspektif
10
Konik Perspektif
11
Konik Perspektif
12
Konik Perspektif
13
Konik Perspektif
14
Konik Perspektif
15
Dönem Sonu Sınavı
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İki ve üç boyutlu görsel iletişim dilini oluşturan teknik çizim yöntem ve standartlarını bilme ve uygulama
5
5
5
5
1
2
2
2
2
3
4
5
-
Objeden mekana farklı ölçeklerdeki tasarımları iki ve üç boyutlu olarak teknik çizim yöntemleriyle ifade edebilme
5
5
5
5
1
2
3
4
2
3
4
4
-
Karşılaştığı grafik anlatım biçimlerinde hangi teknik çizim yönteminin kullanıldığını ayırt edebilme, çoklu okumalar ve eleştiri yapabilme.
5
5
5
5
4
2
3
4
3
3
4
4
-
Perspektif ilkelerini temel tasarım, matematik ve geometri ilkeleriyle ilişkilendirir.
5
5
5
5
3
3
3
2
3
4
2
3
-
Perspektif ilkelerini iki ve üç boyutlu çizimler yapmakta kullanılan bilgisayar pragramlarına müdahale etmede kullanır.
4
4
4
4
3
2
3
2
2
4
4
3
-
Ortalama Değer
4,8
4,8
4,8
4,8
2,4
2,2
2,8
2,8
2,4
3,4
3,6
3,8
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/399030