PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bina Bilgisi
İMÇ221
3
2 + 2
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
()
Amaç
Bina Bilgisi dersinin amacı, İç mimarlık ve çevre tasarımı eğitiminin ikinci yılında iç mimarlık ile ilgili temel bilgilerin verilmesidir. Bu temel bilgilerin verilmesiyle birlikte öğrencinin tasarım süreci gibi zor bir süreci sistematize etmeyi öğrenmesi; tasarım gibi soyut bir kavramı farklı açılardan algılamasının sağlanması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Bina sınıflandırılması, bina tasarımında insan ve eşya ölçülerinin önemi, eşyaların şekil ve boyutları, bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgiler, mekânların yönlendirilmesi, boyutlandırılması, ilişkilendirilmesi, aydınlatılması ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımlar, bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esaslar, bina elemanlarının boyutsal ve fonksiyonel özellikleri.
Hafta
Konu
1
Mekan kavramı ve mekansal hiyerarşinin açıklanması
2
Konut kavramı ve tarihsel süreçteki gelişimi
3
Mekanın deneyimlenmesi: Binaya yaklaşım, giriş, mekansal hiyerarşi,mekanlar arası ilişkiler, mekanları birbirine bağlayan düşey ve yatay dolaşım elemanları:
4
Mimari Form ve Mekan Organizasyonu: Mekanda Açılmalar; Düzlemlerde Açılmalar; merkezi, lineer, radyal, gruplanmış, gridal anlayışlarla oluşturulmuş organizasyonlar
5
Binalarda düşey ve yatay dolaşım elemanlarının ve özelliklerinin tanıtılması
6
Farklı bina tipolojilerinde düşey ve yatay dolaşım elemanlarının, özelliklerinin ve ilişkilerinin tanıtılması
7
Tasarımı etkileyen doğal ve yapısal faktörlerin irdelenmesi
8
Ara Sınav
9
asarımı etkileyen sosyo-ekonomik faktörlerin irdelenmesi
10
Tüketim ve mimarlık ilişkilerinin irdelenmesi, tüketim olgusu ve eyleminin mimarlığa yansımalarının tartışılması
11
Sürdürülebilirlik ve mimarlık ilişkilerinin irdelenmesi, sürdürülebilirlik gerekliliklerinin mimarlık alanında kullanımının tartışılması
12
Öğrenci çalışmaları Sunum
13
Öğrenci çalışmaları Sunum
14
Öğrenci çalışmaları Sunum
15
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrencinin fiziksel ve sosyal çevre faktörlerinin mimari tasarım ve ürünler için önemini kavraması ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencinin temel mekansal öğeleri ve bu öğelerin bina organizasyon şemasındaki yerini tanıması ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencinin mimari tasarım problemlerini bütüncül bir yaklaşım ile ele alma becerisini kazanması ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencinin günlük yaşamda yer alan güncel kavramların mimarlık ile ilişkisini kurabilme becerisini kazanması ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/399032