PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Değerler Eğitimi
İİF222
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İlahiyat -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Değer, değerler ve değerler eğitimi konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve çeşitli değer olgularının insan hayatındaki yeri ve önemine dair farkındalığı artırmak.
Ders İçeriği
Değerler eğitimi dersinin amacı, kavram ve içeriği. Tarihsel seyir içinde değerlerin gelişimi ve değişimi. Programlarda ve eğitim alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi
Hafta
Konu
1
Değer olgusu
2
Psikolojik perspektiften değerler
3
Felsefede değer, değerler ve erdemler
4
Sosyoloji ve değer
5
Benlik, ahlak ve değerler
6
Değer davranış ilişkisi
7
ARA SINAV
8
Değerler perspektifinden ahlak
9
Değer din ilişkisi
10
Ruh sağlığı ve değerler
11
Değerlerin sınıflandırılması
12
Değerlerin eğitim ve öğretim süreci
13
Ailede okulda ve çevrede değerler
14
YARI YIL SONU SINAVI
Program Çıktıları
1
Dini metinleri Arapça kaynaklarından okuyabilecek, alanındaki güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde (B1) dil becerisine sahiptir.
2
Dini vecibe ve hizmetlerin ifasında gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve beceriyi haizdir.
3
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında temel kavram ve terimler, öne çıkan şahsiyetler ve tarihi süreçleri teorik olarak bilir, bu bilgiyi muhakeme edebilir ve tarihi-kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilir.
4
Öğrendiği teorik bilgileri karşılaşacağı yeni bilgi ve meseleleri değerlendirme, eleştirme ve yorumlamanın yanı sıra dini içerikli sorunları tespit etme, onlara çözüm önerisi geliştirme ve düzenleyebileceği sosyal proje ve etkinlikleri yürütmede kullanabilir.
5
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki çalışmalarda bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alma, planlama ve yürütebilme konusunda yetkindir.
6
Alanıyla ilgili araştırmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
7
Lisans eğitimi sırasında ve yaşamı boyunca alanındaki öğrenim gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
8
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanında araştırma yapmak için gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9
İslami İlimler (ve Din Bilimleri) alanındaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili toplumla, uzman kişilerle ve ilgili kurumlarla sözlü veya yazılı olarak paylaşabilir.
10
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına aşinadır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
islam ahlakını tanımlar. islam ahlak düşüncesinin gelişim yönlerini bilir. Değerler eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ahlak ve değer eğitimine dair örnek çalışmalara örnekler. ahlakın temellendirilmesi ve başlıca ahlak kuarmlarına dair fikir sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Değer, ahlak, fazilet, edep kavramlarını tanımlar. Değerler eğitiminin önemi, gereği üzerinde fikir beyan eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
okulda , ailede ve sınıfta değerler eğitimine dair örnekler verir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/399511