PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Beden Eğitimi ve Spor
MOS110
4
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Endüstri Ürünleri Tasarımı -
Ön Lisans
(Anlatım,tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama)
Amaç
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıkların edinilmesi,beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarının kavranılarak serbest zamanların fiziksel etkinlikler ile değerlendirilmesi, spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilmesi, bazı spor branşlarının tanıtımı ve kurallarının öğretilmesidir.
Ders İçeriği
Beden eğitimi ve spor ile ilgili temel kavramlar,spor tesislerini tanıma ,kullanma ve bazı spor branşları hakkında temel bilgiler,beslenme,ilkyardım,yaşam boyu spor konuları hakkında bilgiler .
Hafta
Konu
1
Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili kavramlar
2
Spor Türleri
3
Spor Tesisleri tanıtımı ve kullanılan araç gereçler
4
Yaşam boyu spor
5
Olimpiyatlar
6
Spor Ve Beslenme
7
Futbol
8
Vize, Rekreasyon
9
Basketbol
10
Voleybol
11
Tenis, Masa Tenisi
12
Badminton, Yüzme
13
Doping
14
İlk Yardım
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili Endüstriyel Tasarım konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yapılacak tasarım çalışmaları için birlikte kullanabilme becerisi, Endüstri ürünleri üretim ve kullanım problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun üretim yöntemlerini ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi
2
Endüstri ürünleri üretim ve kullanım problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun üretim yöntemlerini ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi
3
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
4
Endüstriyel tasarım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bileşim teknolojilerini etkin kullanma becerisi
5
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
6
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim, sanat ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
7
Türkçe sözlü, yazılı ve görsel anlatım teknikleriyle etkin iletişim kurma becerisi.
8
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları.çalışanlarının sağlığı.çevre ve iş güvenliği konularında bilinç;tasarım uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
9
Endüstri ürünler üretim, kullanım ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarında ki etkilerinin bilincinde olmak.
10
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
11
Etkin iletişim kurabilme
12
Tasarım disiplini içerisinde yaşamı yorumlayabilme, farklı bakış açıları geliştirebilme, çözümsel tavır yetkinliğine sahip olabilme.
13
Tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
14
Yaşadığı tarihsel dönemde yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olimpik felsefe, olimpiyatların tarihini ve bu güne kadarki sürecini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Olimpik felsefe, olimpiyatların tarihini ve bu güne kadarki sürecini açıklayabilecektir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/399843