PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama
MOS203
4
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Endüstri Ürünleri Tasarımı -
Ön Lisans
(yüzyüze eğitim)
Amaç
Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması
Ders İçeriği
Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi
Hafta
Konu
1
Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler
2
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
3
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
4
Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
5
Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
6
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
7
Ürün
8
Tutundurma (Pazarlama İletişimi)
9
Pazar Bölümlendirme
10
Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
11
Reklam ve Halkla İlişkiler
12
İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
13
Hizmet Pazarlaması
14
Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili Endüstriyel Tasarım konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yapılacak tasarım çalışmaları için birlikte kullanabilme becerisi, Endüstri ürünleri üretim ve kullanım problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun üretim yöntemlerini ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi
2
Endüstri ürünleri üretim ve kullanım problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun üretim yöntemlerini ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi
3
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
4
Endüstriyel tasarım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bileşim teknolojilerini etkin kullanma becerisi
5
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
6
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim, sanat ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
7
Türkçe sözlü, yazılı ve görsel anlatım teknikleriyle etkin iletişim kurma becerisi.
8
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları.çalışanlarının sağlığı.çevre ve iş güvenliği konularında bilinç;tasarım uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
9
Endüstri ürünler üretim, kullanım ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarında ki etkilerinin bilincinde olmak.
10
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
11
Etkin iletişim kurabilme
12
Tasarım disiplini içerisinde yaşamı yorumlayabilme, farklı bakış açıları geliştirebilme, çözümsel tavır yetkinliğine sahip olabilme.
13
Tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
14
Yaşadığı tarihsel dönemde yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/399854