PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bankacılıkta Müşteri İlişkileri ve Uygulamaları
BSİ224
4
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bankacılık ve Sigortacılık -
Ön Lisans
(yüz yüze )
Amaç
Dersin amacı öğrencilere müşteri ilişkileri yönetimi modellerini ve bankacılık sektöründeki uygulamalarını örnek olaylar yardımıyla anlatmaktır.
Ders İçeriği
müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, elektronik CRM yazılımlar, bankacılıkta CRM modelleri ve örnekler, Şikayet yönetimi, ilişkisel pazarlama ve uygulamaları.
Hafta
Konu
1
Ders tanıtımı ve tanışma
2
Pazarlama anlayışları ve Müşteri ilişkileri
3
Yeni Müşteri Kavramı ve Müşteri İlişkilerinin Ortaya çıkış Nedenleri
4
Müşteri ilişkilerinin tanımlanması ve MİY projelerinin planlaması ve uygulaması
5
Müşteri verilerinin oluşturulması, yönetilmesi ve kullanımı
6
Müşteri portföyünün yönetimi
7
MİY ve müşteri deneyimi ile Müşterilere değer yaratılma süreci
8
Arasınav Haftası ve MİY ve müşteri deneyimi ile Müşterilere değer yaratılma süreci
9
Müşteri kazanma stratejileri
10
Müşteri tutma ve geliştirme stratejileri
11
MİY performansında network yönetimi
12
MİY ve bilgi teknolojileri
13
Müşteri Şikayetleri ve Yönetim Süreci
14
final sınavı ve Müşteri Şikayetleri ve Yönetim Sürec
Program Çıktıları
1
Finans, banka, sigorta ve ekonomi konularında temel kavramlara ilişkin bilgiye sahip olma ve ilgili konulara yönelik verileri basitçe yorumlayabilme becerisine sahip olur.
2
Banka, sigorta ve muhasebe alanında kullanılan ofis paket programlarını (Excel, Word, Powerpoint) kullanabilme becerisine sahip olur.
3
Finans sektöründe, acente yönetimi, kalite , müşteri memnuniyeti sağlama konularında temel bilgiye sahip olur.
4
Girişimcilik fırsatlarının değerlendirilmesi ve buna yönelik iş planı oluşturulması konularında temel bilgiye sahip olur.
5
Bankacılık ve sigortacılık alanında mesleki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
6
Sektördeki gelişmeleri ve yeni ürünleri takip edebilme becerisine sahip olur.
7
Bankacılık sigortacılık alanında yazılı ve sözlü iletişimi etkin biçimde kullanabilme becerisine sahip olur.
8
Mevzuatta öngörülen sigorta branşları hakkında temel bilgiye sahip olur.
9
Genel muhasebe, dönem sonu muhasebe işlemleri, sigorta ve banka muhasebesi ile ilgili olayları ve kayıt düzenini kavrayabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olur.
10
Sektörel Projeler oluşturma ve bu projeleri sunma becerisine sahip olur.
11
Etkin iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12
Finans sektöründe ihtiyaç duyulan temel hukuk kavramları bilgisine sahip olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/399998