PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çevre ve Enerji
TOS121
3
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Elektrik-Elektronik Mühendisliği -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, enerji ve çevre ile ilgili kavramlar, geleneksel ve yenilenebilir enerji kaynakları, enerji türleri ve dönüşüm yöntemleri, endüstriyel gelişme sonucu enerji kullanımı ve çevresel sonuçları arasında ilişkileri kavrayarak sürdürülebilir bir çevre anlayışını benimsetmektir.
Ders İçeriği
Çevre eğitiminin gelişimi, sürdürülebilir çevre eğitimi, çevre ve çevre sorunları: küresel ısınma, iklim değişimi, ozon tabakasının delinmesi, biyoçeşitlilik, çevre kirliliği türleri, enerji, enerji türleri ve dönüşüm yöntemleri, fosil ve yenilenebilir enerji kaynakları, enerji projeksiyonu, karbon ticareti.
Hafta
Konu
1
Çevre eğitiminin doğuşu ve gelişimine kaynaklık eden hareketler ve çalışmalar
2
Çevre öğeleri ve sistemler
3
Ekosistemde madde döngüleri
4
Türkiye ve Dünyadaki su ve toprak varlığı
5
Biyoçeşitlilik ve Türkiye'deki durum
6
Çevre mevzuatı, çevre kirliliği türleri
7
Enerji, enerji türleri, enerji ve çevre ilişkisi
8
Enerji, enerji türleri, enerji ve çevre ilişkisi
9
Dünyada enerji kaynakları, ısı ve sıcaklık, termodinamiğin kanunları, enerji dönüşümleri
10
Hidrolik, termik, jeotermal, rüzgar ve güneş enerjisinin elektriğe dönüşüm yöntemleri
11
Isı enerjisine dönüşüm: elektriğin ve yakıtların ısıya dönüşmesi
12
Türkiye ve Dünya'daki enerji üretimi ve tüketimi, gelecek projeksiyonu ve politikalar
13
Fosil yakıtlar ve fosil yakıt kaynaklı çevre sorunları
14
Öğrenci sunumları
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazandırmıştır.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaç için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmıştır.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmıştır.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için ihtiyaç duyulan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazandırmıştır.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği alanına özgü araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorum yapabilme becerisi kazandırmıştır.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazandırmıştır.
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, etkin biçimde rapor yazma, yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim için rapor hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır bir biçimde talimat verebilme ve alabilme becerisi kazandırmıştır.
8
En az bir yabancı dilde teknik konularla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazandırmıştır.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli biçimde yenileme becerisi kazandırmıştır.
10
Etik ilkelerine uygun davranma yeteneği, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve mühendislik alanlarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazandırmıştır.
11
İş hayatındaki uygulamalar (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi gibi) ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi ile girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık kazandırmıştır.
12
Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri (toplumsal ve evrensel boyutlarıyla) ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazandırmıştır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/400247