PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Örgütsel Davranış
ÇMH201
3
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(Anlatım ve tartışma)
Amaç
İnsan davranışlarını anlamayı, tanımlamayı, gelecekteki davranışlarını tahmin etmeye yönelik bilgi ve beceri vermeyi aynı zamanda öğrencilere kişilik, sosyal gruplar, tutumlar ve iş tatmini, örgüt kültürü, güç, politika, stres vb. örgütsel davranışlar ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırarak iş hayatına hazırlamak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Örgütlerde birey, tutumlar, iş iş doyumu, motivasyon, örgütlerde grup, iletişim, liderlik, örgütlerde moral ve moral ölçümleri, moral düzeyini yükseltici önlemler, örgütsel davranış, grup düzenliliği, iş ortamına ait fiziksel ve psikolojik sorunlar, çatışma.
Hafta
Konu
1
Ders hakkında genel bilgilendirme
2
Örgütsel davranışın tanımı, diğer bilim dalları ile ilişkileri ve yönetim kuramları içerisindeki yeri
3
Örgütsel davranış alanında kullanılan temel kuramlar
4
Örgütsel davranış alanındaki güncel yaklaşımlar
5
Örgütlerde İletişim
6
Örgütlerde Liderlik
7
Ara Sınav
8
Örgütlerde takım çalışması
10
Örgütsel Stres Yönetimi
11
İş Motivasyonu
12
Örgütsel Çeşitlilik
13
Örgütsel Çeşitlilik
14
Örnek Olaylar
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Stres ve kişilik arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgütsel vatandaşlık davranışlarını ve değişik türlerini tanımlayabilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgütü ve örgütsel davranışı tanımlayabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kişilik ve örgütsel davranış arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örgüt kültürünü tanımlayabilecek, örgüt kültürünün unsurlarını sıralayabilecek,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/400924