PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sosyal Psikoloji
ÇMH203
3
3 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(yüz yüze eğitim)
Amaç
Sosyal psikolojinin genel başlıklarını, terim ve kavramlarını, bilimsel açıklamalara ve kuramlara dayanarak tanıtır ve kuramsal olarak öğretir
Ders İçeriği
Sosyal psikolojinin genel başlıklarını, terim ve kavramlarını, bilimsel açıklamalara ve kuramlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta
Konu
1
Sosyal Psikoloji Nedir?
2
Sosyal Psikoloji Araştırmalarında Yöntem ve Örnekler
3
Sosyal Psikolojide Temel Yöntemler
4
Sosyal Etki
5
Uyma Davranışı Deneyleri
6
Uyma Davranışını Etkileyen Ortamsal Etkenler
7
Uyma Davranışını Etkileyen Kişisel Etkenler
8
Ara sınav
9
Uyma Davranışını Etkileyen Kültürel Etkenler
10
Tutum Nedir?
11
Tutumların Gelişmesi ve Kalıplaşması
12
Tutum Değişimi
13
Tutarlılık Kuramları
14
Örneklerle Dersin Genel Tekrarı
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sosyal etki biçimlerini tanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Birey olarak insan davranışlarını tanımlama becerisi kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Grubun, birey davranışları üzerindeki etkisini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Davranışları belirleyen tutumları öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsan davranışlarını yönlendiren unsurları tanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/400925