PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İnsan Kaynakları Yönetimi
ÇMH207
3
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(yüzyüze eğitim)
Amaç
Örgütlerde insan kaynakları ihtiyacının belirlenmesi, planlanması ve bu çerçevede eleman tedarikinin sağlanması sürecinin nasıl gerçekleştirildiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
İnsan kaynakları kavramı, iş analizi, iş gücü analizi, insan kaynakları planlaması, oryantasyon, kariyer planlama, ücret ve insan kaynakları bilgi sistemi konularını kapsar.
Hafta
Konu
1
İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramsal Boyut
2
İnsan Kaynakları Yönetimi Örgüt Yapısı İçindeki Yeri
3
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
4
İnsan Kaynakları Yönetimi İş Analizi
5
İnsan Kaynakları Yönetimi İnsan Kaynakları Planlaması
6
İnsan Kaynakları Yönetimi Aday Bulma ve Seçme
7
İnsan Kaynakları Yönetimi Aday Bulma ve Seçme Oryantasyon
8
İnsan Kaynakları Yönetimi ve Eğitim
9
İnsan Kaynakları Yönetimi Kariyer Yönetimi
10
İnsan Kaynakları Yönetimi Performans Değerleme
11
İnsan Kaynakları Yönetimi İş Değerleme ve Ücret Yönetimi
12
İnsan Kaynakları Yönetimi Disiplin Kavramı
13
İnsan Kaynakları Yönetimi İşgören Sağlığı
14
İnsan Kaynakları Yönetimi Bilgi Sistemi
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İş Analizinin önemini anlar ve uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İKY´nin örgüt içerisindeki konumunu değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İK temin ve sürecini bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eğitim fonksiyonun önemi ve işleyişini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kariyer kavramının bireysel ve örgütsel boyutta önemini ve nasıl yönetildiğini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/400927