PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama Mevzuatı
PZL224
4
2 + 0
2,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(yüzyüze eğitim)
Amaç
Tüketicilerin artan yoğun rekabet karşısında ve ürün çeşitliliğinin fazlalığı nedeniyle, karşılaşabilecekleri sorunlar karşısında hukuksal anlamda tüketici hakları ile ilgili bilgi vermek.
Ders İçeriği
Tüketici hukuku, tüketicilerin eğitimi, tüketici örgütleri, tüketicileri koruma kanunu ve tüketici hakları
Hafta
Konu
1
Tüketici Hukukunun Tarihi Gelişimi
2
Tüketici Hukukunun Anayasal Temelleri
3
Tüketici Kavramı ve Tanımı
4
Tüketici Koruma Kanununun Kapsamı
5
Tüketici Hakları
6
Tüketicinin Bilgilendirilmesi ve Eğitimi
7
Tüketicinin Eğitimi, Tüketici Örgütleri
8
ara sınav
8
Ara Sınav
9
AB Mevzuatında Tüketici Hükümleri ve Türkiye ile Karşılaştırılması
10
Ayıplı Mal ve Hizmetler Karşısında Tüketici Hakları
11
Aldatıcı Reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması
12
Haksız Sözleşme Koşullarına Karşı Tüketicinin Korunması
13
Tüketici Kredilerinde Tüketicinin Korunması
14
Tüketici Korunmasına İlişkin Yargılama
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Tüketici Hakları ile ilgili konuları kavrama
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici hukuku ile ilgili kanunlar hakkında bilgi edinme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/400930