PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Diksiyon ve Etkili Konuşma II
ÇMH206
4
3 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Diksiyon ve Etkili Konuşma I dersinde öğretilen teknik ve bilgilerin devamı olarak, dersin ikinci bölümü daha çok pratik, alıştırma yönünde yapılarak verilen münazara ödevi sunumuyla genel diksiyon kurallarını yerine getirebilme, topluluk önünde konuşma ve öz güven sağlama gibi beceriler kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Tonlama, vurgulama, duraklama, ses bükümü, nefes teknikleri ve anlatım biçimleri konularının alıştırma uygulamaları, edebi metin okumaları ve münazara sunumları
Hafta
Konu
1
Gevşeme ve Solunum Alıştırmaları
2
Gevşeme ve Solunum Alıştırmaları
3
Ünlü Harflerin Söyleniş Biçimlerine Göre Uygulamalı Alıştırması
4
Ünsüz Harflerin Söyleniş Biçimlerine Göre Uygulamalı Alıştırması
5
Ünsüz Harflerin Söyleniş Biçimlerine Göre Uygulamalı Alıştırması
6
Anlatım Biçimleri
7
Anlatım Biçimleri Metin Uygulamaları
8
Harflere Göre Konuşma Kası Geliştirme Alıştırmaları - vize sınavı
9
Dönem Ödevi Münazara Konularının ve Gruplarının Belirlenmesi
10
Edebi Metinler İle Diksiyon Alıştırmaları
11
Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme
12
Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme
13
Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme
14
Dönem Ödevleri Münazara Sunumları ve Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Konuşmada nefesini doğru alma ve kullanma konusunda beceri kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Münazara sunumu ile konuya hakim olma ve etkili beden dili ile ilgili beceri kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Münazara sunumu ile topluluk önünde konuşma becerisi kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Harflerin doğru söylenişleri ile ilgili beceri kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Konuşma içeriğine ve anlama göre etkili konuşma becerisi kazanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/400934