PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Zaman Yönetimi
ÇMH221
3
3 + 1
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Bu derste, toplantı ve zaman kavramları yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklamak, zamanı etkili ve verimli kullanmaya yönelik farkındalık ve beceri kazanabilmek, zamanın israf edilmeden nasıl etkin ve verimli bir şekilde kullanılabileceğini öğrenmek amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Toplantı kavramı,Toplantının amaçları,Toplantı türleri, Toplantı hazırlıkları, yönetimi ve organizasyonu, Zaman ve zaman yönetimi kavramları, Zaman yönetiminde bireysel ve örgütsel planlama ve toplantılarda zamanı yönetmek konuları hakkında öğrencilere bilgiler verilecektir
Hafta
Konu
1
Giriş
2
Toplantı Kavramı
3
Toplantının Amaçları
4
Toplantı Türleri
5
Toplantı Hazırlıkları
6
Toplantı Yönetimi ve Organizasyonu
7
Zaman Yönetimine Genel Bakış
8
Ara Sınav
9
Zaman Yönetimine Genel Bakış
10
Bireysel Zaman Yönetimi
11
Uzun Vadeli Hedefleri Tanımlamak
12
Günü Planlamak
13
İşte Zamanı Etkin Kullanma ve Toplantı Yönetimi
14
örnek olay
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Toplantının amaç ve türlerini değerlendirebilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kendi zaman yönetimini yorumlayabilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplantı yönetimini ve organizasyonunu açıklayabilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Toplantı ve zaman yönetimi ile ilgili çözüm önerisi sunabilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Zamanı etkili ve verimli kullanabilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/400985