PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama
MOS203
4
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çağrı Merkezi Hizmetleri -
Ön Lisans
(yüzyüze eğitim)
Amaç
Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması
Ders İçeriği
Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi
Hafta
Konu
1
Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler
2
Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları
3
Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
4
Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
5
Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
6
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
7
Ürün
8
Tutundurma (Pazarlama İletişimi)
9
Pazar Bölümlendirme
10
Kişisel Satış ve Satış Geliştirme
11
Reklam ve Halkla İlişkiler
12
İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama
13
Hizmet Pazarlaması
14
Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik
Program Çıktıları
1
Çağrı Merkezi Hizmetleriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Çağrı merkezlerinde sunulan hizmet alanlarıyla ilgili beceri sahibi olma
3
Çağrı merkezi hizmetleri çalışma alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etme ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olma.
4
Çağrı merkezi hizmeti uygulamalarında ikna becerisine sahip olma
5
Çağrı merkezi hizmeti kurum veya birimlerinin görev, sorumluluk, planlama ve strateji süreçlerini anlamlandırabilme ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
6
Çağrı merkezi hizmetleri için gereken diksiyon ve etkili konuşma becerisine sahip olma.
7
Bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yeteneklerini geliştirerek fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edip iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
8
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim- teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyip kendini geliştirme becerisine sahip olma.
9
Kalite bilincine sahip olma, toplumsal sorunlara duyarlı olma, çevre sağlığı ve güvenliğine önem verme duyarlılığı ve becerisine sahip olma.
10
Alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma.
11
Ekip çalışmasına yatkın ve bilgi paylaşımına açık olma.
12
Çağrı merkezi hizmetlerinde kullanılan mevcut bilgisayar programları ve yazılımlarındaki teknolojileri tanıma ve uygulayabilme becerisine sahip olma.
13
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme becerisine sahip olma.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/401022