PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
OSMANELİ MESLEK YÜKSEKOKULU
DIŞ TİCARET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uluslararası Pazarlama Araştırması
DIS218
4
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Dış Ticaret -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Uluslararası pazarlama alanına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek , uluslararası pazarlama uygulamaları hakkında gerekli bilgileri vermek.
Ders İçeriği
İhracattan uluslararası Pazarlamaya Geçiş/ Uluslararası Pazar Araştırmaları/İhracatta Uygun Ürünün Geliştirilmesi/Uluslararası Pazarlama Stratejileri/Yeni Pazarlar/Çeşitli Ülkelerden Uygulamalar.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı ve tartışma
2
İhracattan Uluslararası Pazarlamaya Geçiş
3
Uluslararası Pazarlama Araştırmasına Dair Temel Kavramlar
4
Uluslararası Pazarlama Araştırmalarının Kapsamı ve Niteliği
5
Uluslararası Pazarlamada Bilgi Kaynakları
6
Uluslararası Pazarlama Araştırması Süreci
7
Uluslararası Pazarlama Araştırmalarına Dair Örnek Vakalar
8
Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Karşılaşılan Zorluklar
9
Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Karşılaşılan Zorluklara Dair Vaka İncelemeleri
10
Uluslararası Pazarlarda İzlenebilecek Ürün Politikaları
11
Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanallarının Seçimi ve Politikalar
12
Uluslararası Pazarlarda Fiyatlandırma Stratejileri ve Fiyatlandırma Zorlukları
13
Uluslararası Pazarlarda İletişim Süreci
14
Uluslararası Pazarlama Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar
Program Çıktıları
1
Uluslararası ticaretin başlıca teorilerine ve terminolojisini vakıf olabilmek
2
Gümrük işlemlerine vakıf olabilmek
3
Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygulayabilmek
4
Bilgisayar ve gerekli paket program kullanım becerisine sahip olabilmek
5
Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz edebilmek
6
Uluslararası pazarlamanın temel mantığını kazandırabilmek
7
Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları dikkate almak
8
Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirme ve analiz edebilme becerisine sahip olabilmek
9
Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularına vakıf olabilmek
10
Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahip olabilmek
11
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanabilmek
12
Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip edebilmek
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama anlayışları ayrıştırılır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası pazarlara giriş stratejileri incelenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası pazarlama çevresi tanımlanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
pazarlama araştırması öğrenilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/401317