PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Fiziksel Dağıtım Yönetimi
PZL232
3
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Öğrencilere ürünlerin dağıtım yönetimini yapabilecekleri teknik bilgiler ile donatmak ve dağıtım çerçevesinde, pazarlama faaliyetlerini anlamaları ve dağıtım pazarlama ilişkisini kurmaları sağlanmaları amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Dağıtım kanalı kavramını ve önemi, Kanal kavramı, Pazarlama kanallarının çevresi ve tasarımı, Kanal aracıları ve özellikleri, Fiziksel dağıtım ilke ve işlevleri, Stok Yönetimi, Sipariş İşleme.
Ders Veren
İsmail FUNDA
Hafta
Konu
1
Ders içeriğinin tanıtılması
2
Dağıtım kanallar, dağıtım kanalı üyeleri
3
Dağıtım kanallar, dağıtım kanalı üyeleri (devam)
4
Dağıtım kanalındaki ilişkiler
5
Dağıtım kanalı seçimi ve stratejiler
6
Dağıtım kanalı yönetimi
7
Dağıtım kanalı yönetimi (devam)
8
Dağıtım kanalı denetimi
9
Dağıtım kanalı motivasyonu
10
Fiziksel dağıtım
11
Fiziksel dağıtım (devam)
12
Fiziksel dağıtımın yararları, işlevleri
13
Farklı sektörlere ait fiziksel dağıtım kanallarının örneklenmesi
14
Güncel örnek olay çalışmaları
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
2
7
Ara Sınav 1
10
1
Kısa Sınav 1
5
1
Final
10
1
Ders İş Yükü:
81
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,18
Program Çıktıları
1
Pazarlama, tıbbi terimler ve ilaç içerikleri ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri alanında beraber kullanabilme becerisi,
2
Alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun güncel yöntemleri ve modelleri seçme ve uygulama becerisi,
3
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında anlama becerisi; bu doğrultuda modern satış yöntemlerini uygulama becerisi,
4
Satış Yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli akımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
6
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
9
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık,
10
Program alanında gerçekleşen uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sağlık sorunları hakkında bilgi sahibi olmak,
11
Analitik düşünce ile modern satış yöntemlerini uygular, satış yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisini sergiler.
12
Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında kaliteli hizmet için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
13
İlaç ve tıbbi cihaz sektörüne yönelik temel tıbbi kavramları anlar, anlatır ve kullanır.
14
Vücudun normal işleyişi ve hastalık oluşum mekanizmaları ile tedavide hedeflenmesi gereken amaçlar arasında ilişki kurar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Dağıtım kanalları ile ilgili yararlanılan kaynakları tanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dağıtım fonksiyonunun yürütülmesi esnasında karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dağıtım kanalları ile ilgili temel kavramlar açıklanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dağıtım kanalları ve yönetiminin takibini yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/401697