PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
PAZARYERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İlaç Pazarı ve Firma Değerlendirmeleri
TTP209
3
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama -
Ön Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
İlaç pazarı ve tıbbi mümessillerinin pazardaki yeri hakkında bakış açısı kazandırmak.
Ders İçeriği
İlaç pazarı ve ilaç pazarının elemanları, ilaç pazarı ve tıbbi mümessillerinin pazardaki yeri, ihtiyaç karşılama, fırsat, özellik, yarar, ilaç firmasında çalışan bir bölge yöneticisi ile söyleşi, araştırma ve soru şekilleri, destekleme, özellik ve yarar, satış kapanışı.
Ders Veren
İrem YAZICI
Hafta
Konu
1
Dersin içeriğinin tanıtılması
2
Ilaç pazarı ve ilaç tanıtımı hakkında genel bilgi verilmesi
3
temel kavramlar
4
Türkiye’de ve Dünya’da ilaç pazarı
5
Ilaç pazarında yer alan en önemli ilaç şirketleri hakkında bilgi
6
ilaç pazar payları analiz
7
Sunum
8
Sunum
9
sunum
10
sunum
11
sunum
12
sunum
13
sunum
14
sunum
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
20
1
Ödev 1
15
1
Final
25
1
Ders İş Yükü:
102
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4
Program Çıktıları
1
Pazarlama, tıbbi terimler ve ilaç içerikleri ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri alanında beraber kullanabilme becerisi,
2
Alanla ilgili problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun güncel yöntemleri ve modelleri seçme ve uygulama becerisi,
3
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında anlama becerisi; bu doğrultuda modern satış yöntemlerini uygulama becerisi,
4
Satış Yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli akımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
6
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
9
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık,
10
Program alanında gerçekleşen uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sağlık sorunları hakkında bilgi sahibi olmak,
11
Analitik düşünce ile modern satış yöntemlerini uygular, satış yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisini sergiler.
12
Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında kaliteli hizmet için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
13
İlaç ve tıbbi cihaz sektörüne yönelik temel tıbbi kavramları anlar, anlatır ve kullanır.
14
Vücudun normal işleyişi ve hastalık oluşum mekanizmaları ile tedavide hedeflenmesi gereken amaçlar arasında ilişki kurar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Türkiye'deki ilaç firmaları hakkında bilgi sahibi olması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dünyadaki ilaç firmaları hakkında bilgi sahibi olması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İlaç, IMS, Orjinal ve jenerik ilaç, Pazar payı, Ar-Ge kavramları hakkında bilgi sahibi olması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İlaç firmaları hakkında genel bilgi sahibi olması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İlaç pazarı, ilaç tanıtımı hakkında bilgi sahibi olması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/401700