PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Reklamcılık
HİT201
3
3 + 1
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz yüze, Tartışma, Sunum)
Amaç
Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklam veren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.
Ders İçeriği
Reklam: Tanımı, İşlevi ve İşleyiş Süreci, Reklam Türleri, Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi, Reklamcılığın Sosyal, Ekonomik, Hukuki Boyutları, Reklamla İlgili Kurum ve Kuruluşlar, Reklam Kitle İletişim Süreçleri İlişkisi, Reklam Ortamları ve Mesajın Aktarımı, Reklam Araştırmaları, Reklam Kampanya Planlaması, Medya Stratejileri ve Medya Planlaması, Reklam Metni Yazımı, Reklam Nasıl Analiz Edilir?, Uluslararası Reklamcılık, Küreselleşme Çevre Sorunları ve Yeşil Reklamcılık.
Ders Veren
Gamze SATILMIŞ
Hafta
Konu
1
Pazarlama bileşenleri, reklam ve reklamcılık hakkında genel giriş
2
Reklamcılığın tanımı, kapsamı ve tarihsel gelişimi
3
İletişim ve Reklam
4
Reklamın sınıflandırılması ve reklam örnekleri
5
Reklam Yönetimi ve Planlaması
6
İletişim planlaması, reklam mesajının belirlenmesi ve reklam araçlarının seçimi
7
Reklam analizi
8
Örnek Reklam Analizleri
9
Reklam türleri
10
Reklam araçları ve bu reklam mecralarından reklam örnekleri
11
Yaratıcı reklam örnekleri ve reklam kampanyaları
12
Reklamın etkileri ve reklam örnekleri
13
Reklam ve halkla ilişkiler
14
Genel tekrar ve tartışma
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
2
4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
1
7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
10
Ara Sınav 1
10
1
Final
20
1
Ödev (Sunum)
5
1
Ders İş Yükü:
154
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
6,04
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Bir markanın iletişim hedeflerine uygun yaratıcı reklam mesajları tasarlar.
4
5
5
5
2
1
5
4
2
2
3
4
3
3
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular.
4
4
5
5
2
3
4
4
5
3
4
2
3
-
Reklamcılığın temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve pazarlama iletişimi içindeki yerini açıklar.
5
5
5
3
2
2
5
3
5
5
5
3
2
4
Farklı reklam türlerini, medya araçlarını ve hedef kitle özelliklerini analiz eder.
5
4
5
3
1
1
3
4
4
4
5
4
2
4
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular.
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
Bir markanın iletişim hedeflerine uygun yaratıcı reklam mesajları tasarlar.
4
5
5
5
2
1
5
4
2
2
3
4
3
3
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular.
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular.
4
4
5
5
2
3
2
4
5
4
4
2
2
2
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir.
3
5
5
4
2
2
4
5
5
4
3
2
5
2
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular.
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular.
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
Reklam kampanyalarının etkisini ölçmek için uygun değerlendirme yöntemlerini uygular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik, kültürel ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun reklam stratejileri geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
1,53
1,68
1,84
2,89
0,68
0,68
1,47
1,47
1,47
1,26
1,42
1,11
2,37
0,95
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403280