PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler ve Uygulamaları
HİT205
3
3 + 1
6,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz yüze, Tartışma, anlatım)
Amaç
Bölüm kapsamında öğrenilmiş tüm bilgilerin pekiştirilmesi ve örnek uygulamalar üzerinde konuların güçlendirilmesi
Ders İçeriği
Halkla ilişkiler uygulamalarını etkileyen siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel unsurlar; Osmanlı Devleti’nde halkla ilişkiler uygulaması niteliğindeki yöntemler; Cumhuriyet dönemi halkla ilişkiler uygulamaları; 1940-1960 yıllarında Türkiye’de halkla ilişkiler; Türkiye’de halkla ilişkilerin bir uzmanlık alanı olarak geliştirilmesine yönelik ilk çalışmalar; 1980 sonrası Türkiye’de halkla ilişkiler uygulamalarında yaşanan değişimler; Türkiye’de halkla ilişkilerin sektörel çeşitlenmesi; Türkiye’de yeni iletişim teknolojilerinin halkla ilişkilere yansımaları.
Ders Veren
Sibel GÜRSEL
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkilerin Tanımı ve Tarihçesi
2
Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri ve Etiği
3
Halkla İlişkiler Stratejileri ve Planlama Süreci
4
Hedef Kitle Analizi ve İletişim Araçları
5
Basın Bülteni Hazırlama ve Medya İlişkileri
6
Sosyal Medya ve Dijital Halkla İlişkiler
7
Kurumsal İletişim ve İmaj Yönetimi
8
Ara Sınav
9
Halkla İlişkilerde Etkinlik ve Kampanya Yönetimi
10
Kriz İletişimi ve Halkla İlişkilerde Risk Yönetimi
11
Sponsorluk ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
12
Halkla İlişkilerde Etik ve Yasal Sorumluluklar
13
Uygulamalı Halkla İlişkiler Projeleri ve Vaka Analizleri
14
Genel Değerlendirme ve Tekrar
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
4
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
4
14
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
3
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
173
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
6,78
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Halkla ilişkiler uygulamalarını etkileyen siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel unsurları bilir
5
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
-
-
Basın Bildirisi hazırlamayı ve etkili sunum yapmayı bilir
-
-
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
-
5
Türkiye’de halkla ilişkilerin bir uzmanlık alanı olarak geliştirilmesine yönelik çalışmaları bilir
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
3,33
-
-
-
-
-
1,67
-
-
1,67
-
-
-
1,67
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403282