PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Kurumsal Sosyal Sorumluluk
HİT265
3
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap)
Amaç
Dersin amacı, işletmelerin iç ve dış çevresiyle kurmuş olduğu iletişim çabaları içerisinde, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarına yer vermesinin kuruma ve topluma olan katkısının yaratmış olduğu avantajları ortaya koymaktır. Kurumların toplum yararını gözetmek, toplumsal sorunlara karşı duyarlı olmak, çevrelerine karşı sorumluluklarını yerine getirmek gibi görevlerinin olduğunun anlaşılmasını sağlayarak bu durumun kurum imajı ve itibarına olan etkilerini açıklamaktır.
Ders İçeriği
KSS Kavramının Tanımlanması ve Kapsamı, KSS’nin Oluşumu ve Kurumsal İletişim Bağı, KSS Kapsamı ve Sınırları, KSS Kavramının Tarihsel Gelişim Süreci, KSS Alanları, KSS Stratejileri, KSS ile İlgili Genel Görüşler, KSS ve Pazarlama Uygulamaları, KSS Avantajları ve Dezavantajları, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Alanları, KSS Bilincinin Artmasında Etkili Olan Faktörler, KSS Projelerinde Performans Uygulama Alanları, KSS Uygulamalarında STK ve Kurumsal Vakıfların Yeri, KSS’de Küresel Yaklaşım
Hafta
Konu
1
KSS Kavramının Tanımlanması ve Kapsamı
2
KSS’nin Oluşumu ve Kurumsal İletişim Bağı
3
KSS Kapsamı ve Sınırları
4
KSS Kavramının Tarihsel Gelişim Süreci
5
KSS Alanları
6
KSS Stratejileri
7
KSS ile İlgili Genel Görüşler
8
KSS ve Pazarlama Uygulamaları
9
KSS Avantajları ve Dezavantajları
10
İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Alanları
11
KSS Bilincinin Artmasında Etkili Olan Faktörler
12
KSS Projelerinde Performans Uygulama Alanları
13
KSS Uygulamalarında STK ve Kurumsal Vakıfların Yeri
14
KSS’de Küresel Yaklaşım
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Kurumsal sosyal sorumluluğun avantaj ve dezavantajlarını ilişkilendirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KSS stratejilerini uygular ve kapsamını belirler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KSS'nin kurumsal iletişim ve pazarlama alanıyla olan ilişkisini açıklar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KSS uygulamalarının işletmeler açısından önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
KSS'de küresel yaklaşımları değerlendirir ve KSS projeleri oluşturur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403308