PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Grafik Tasarım
HİT271
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı tasarım kavramı ve tasarım teorilerini öğreterek reklamda yaratıcı sürecin planlanması ve uygulanması için gerekli teorik donanımın kazandırılmasıdır.
Ders İçeriği
Öğrencilerin yaratıcılığı yeni iletişim teknolojilerini kullanarak fikirleri iletişim ürünlerine dönüştürmeleri amaçlanır.
Ders Veren
Direm ÜNSAL
Hafta
Konu
1
Grafik tasarım süreci, Görsel ileti yapılandırma ve grafik tasarım, Stilizasyon
2
Grafik tasarım projeleri oluşturmak için dijital ortam öğelerine giriş: Tasarım yazılımı, dijital ortam öğeleri bileşenleri ve özellikleri.
3
Grafik Tasarım Öğeleri: Renk, Çizgi, Şekil, Alan, Doku, Değer, Kompozisyon
4
Grafik Tasarım İlkeleri: Denge, Kontrast, Vurgu/Baskınlık, Uyum, Hareket/Ritim, Oran, Tekrar/Ritim, Birlik, Çeşitlilik
5
Tipografi: Harflerin anatomisi, Yazı tipleri (Fontlar), Tipografik Ölçümleme, Tipografik Standartlar ve Kurallar
6
Basılı ve web tabanlı ortamlar için tasarım oluşturma: Tasarım formatları, Çözünürlük, Piksel tabanlı tasarım bileşenleri ve özellikleri
7
Basılı ve web tabanlı ortamlar için tasarım oluşturma: Vektör tabanlı tasarım bileşenleri ve özellikleri
8
Pick tool, shape tool, shape tool vector, shape tool text, zoom - hand tool,crop tool, virtual segment ve property opsiyonları. Örnek uygulamalar.
9
Vektörel bir program ile proje üretimi: Kurumsal kimlik tasarımı (2D, 3D)
10
Vektörel ve piksel tabanlı bir program ile proje üretimi: Tematik afiş; Tipografik afiş tasarımı
11
Vektörel ve piksel tabanlı bir program ile proje üretimi: Tematik afiş; Tipografik afiş tasarımı
12
Vektörel ve piksel tabanlı bir program ile proje üretimi: Tematik afiş; Tipografik afiş tasarımı
13
Görselleri Etik Kurallara Dayalı Düzenleme, Etik Kurallara Dayalı Görüntü Kullanma, Etik Tasarım Süreci Etik Kodların Kullanımı: Tanımlar, Sorumluluklar, Telif Hakkı Yasası, Görsel İntihal ve Tasarım Süreci
14
Tasarım sürecinin değerlendirilmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
1
5
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
3
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
1
3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Ara Sınav 1
4
1
Ödev 1
4
1
Dönem Sonu Uygulaması
4
1
Ders İş Yükü:
104
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,08
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurar
4
3
5
5
3
4
5
4
2
3
3
3
2
4
Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir
4
2
5
5
3
3
5
3
5
4
3
3
2
3
Grafik Tasarım yazılımlarını kullanır
4
2
5
2
3
4
4
4
3
4
2
2
2
4
Piksel ve vektör grafik oluştur
4
3
5
4
2
4
4
2
2
4
2
3
5
2
Grafik Tasarım disiplini hakkında giriş seviyesinde bilgi sahibi olur
4
4
3
3
5
5
5
2
2
4
5
4
2
5
Ortalama Değer
4
2,8
4,6
3,8
3,2
4
4,6
3
2,8
3,8
3
3
2,6
3,6
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403316