PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sosyal Medya Uygulamaları
HİT234
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Bu ders, öğrencileri yeni medya mecralarını ve sosyal medyayı daha iyi anlamalarını; alandaki gelişme ve trendleri takip etmelerini; ve alanda etkin bir performans sergilemelerini sağlamaya yönelik bilgi ve becerilerle donatmaktır. Yeni medyayı ve sosyal medyayı anlamaya, Yeni medyayı ve sosyal medyayı takibe (ölçme-değerlendirme) Yeni medya ve sosyal medyayı yönetmeye yönelik bilgilerden oluşmaktadır.
Ders İçeriği
Yeni medyayı ve sosyal medyayı anlamaya, Yeni medyayı ve sosyal medyayı takibe (ölçme-değerlendirme) Yeni medya ve sosyal medyayı yönetmeye yönelik bilgilerden oluşmaktadır. Bununla birlikte karşılıklı etkileşime dayanan bir halkla ilişkiler faaliyeti için sosyal medyanın sunduğu olanaklar sınırsızdır. Hem fırsatları hem de tehditleri sağlıklı bir şekilde değerlendirmeleri ve ele almaları hedeflenmektedir.
Ders Veren
Sibel GÜRSEL
Hafta
Konu
1
Gelenekselden yeniye medya
2
Dijital Halklailişkiler nedir?
3
Yeni medya ve sosyal medya kullanıcısını anlamak
4
Sosyal medyada itibar yönetimi ve Dijital PR
5
Sosyal medya içerik yönetimi ve analizi
6
Sosyal Medyada kriz yönetimi
7
Ara Sınav
9
Dijital Medya Raporlama
10
Sosyal Medyada Medya Planlama
11
Sosyal Medyada Niteliksel ve Niceliksel araştırma metodları
12
Vaka analizleri ve sunumla
13
Vaka analizleri ve sunumla
14
Vaka analizleri ve sunumla
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
4
12
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
1
1
Final
1
1
Ders İş Yükü:
107
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,20
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Sosyal medya uygulamalarını öğrenmek
5
5
5
5
1
2
5
5
5
5
5
4
2
4
Sosyal medya uygulamalarını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
-
-
-
Sosyal medya ile ilgili kavramları öğrenmek
5
5
5
3
2
3
5
5
4
4
4
3
2
4
Sosyalmedya işletme ve tüketicilere etkilerini öğrenmek
5
5
5
4
2
2
5
5
5
5
4
2
2
4
Sosyal medya uygulamalarını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya uygulamalarını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
-
-
-
Sosyal medya ile ilgili kavramları öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
5
Sosyalmedya işletme ve tüketicilere etkilerini öğrenmek
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya uygulamalarını öğrenmek
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya uygulamalarını öğrenmek
-
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya ile ilgili kavramları öğrenmek
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyalmedya işletme ve tüketicilere etkilerini öğrenmek
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
2,92
1,67
1,25
1
0,42
0,58
1,25
1,25
1,58
1,17
1,5
0,75
0,5
1,42
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403322