PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İletişim Sosyolojisi
HİT242
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz Yüze, Dinleme ve anlama, Uygulama)
Amaç
İletişim Sosyolojisinin temel kavram ve kuramlarını öğrenmek, iletişim sosyolojisinin temel kavramları ışığında iletişim teknolojilerinin toplumsal yaşam üzerindeki etkilerini çözümlemek için bilgi sahibi olmak.
Ders İçeriği
İletişim bilimleri ile sosyolojinin metot ve bulgularına dayalı olarak iletişimin şekillenmesi, kültürel dönüşümün açıklanması ve toplumsal değişim açısından medyanın rolünü analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Hafta
Konu
1
İletişim Sosyolojisinde Tanımlar, Kavramlar ve Yaklaşımlar
2
İletişim Olgusu ve Süreci
3
İletişim Türleri, İşlevleri ve Araçları
4
Kitle İletişim Araçları ve Kuramları
5
Kitle İletişim Kuramları
6
Kitle İletişim Araçları ve Toplumsal Yaşama Etkisi
7
Sözlü, Yazılı ve Görsel Kültürde İnsan ve Toplum
8
Ara Sınav
9
Sosyal Yapı ve Kültür
10
Medya ve Kamusal Alan
11
Küreselleşme, İletişim ve Toplumsal Değişim
12
Yeni Medya ve Enformasyon Toplumu
13
Modernizm ve Postmodernizm
14
Sosyal Medya
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
İletişim sosyolojisinin temel kuramlarını bilir
4
3
3
3
2
3
4
3
3
3
4
4
3
3
İletişim sosyolojisinin sosyolojik ve psikolojik bakış açılarını değerlendirir
4
3
3
3
2
3
4
3
3
3
4
4
3
3
Sosyal ve kültürel ortamdaki iletişim öğelerinin ve sosyal davranışın nedenlerini ayırt eder ve değerlendirir
4
3
3
3
2
3
4
3
3
3
4
4
3
3
Kitle iletişim kuramlarını öğrenir
4
3
3
3
2
3
4
3
3
3
4
4
3
3
Kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkisini değerlendirir
4
3
3
3
2
3
4
3
3
3
4
4
3
3
Ortalama Değer
4
3
3
3
2
3
4
3
3
3
4
4
3
3
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403326