PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Uluslararası Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
HİT244
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Uluslararası ve kültürlerarası farklılıklara bağlı olarak halkla ilişkiler ve reklamcılık pratiklerine değinmek
Ders İçeriği
Uluslararası reklamcılık ve halkla ilişkiler için, dünyanın değişik bölgelerinde yer alan ülkelerin kültürlerini ve değerlerini öğrenerek, küresel dünyada başarılı iletişim kurmak için stratejiler geliştirmek
Hafta
Konu
1
Dünya Ticaretinin Gelişimi ve Önemi
2
Uluslararası İletişim ve Reklamcılığın Gelişimi
3
Uluslararası Reklam Ajanslarının Gelişimi
4
Uluslararası Pazarlama ve Reklamcılık Stratejileri
5
Uluslararası Pazarlama İletişimi ve Reklam Çevresi
6
Sosyal ve Kültürel Değerlerin Uluslararası Reklamcılık Açısından Önemi
7
Uluslararası Reklam Çalışmalarında Yaşanan Sorunlar
8
Ara Sınav
9
Örnek Olaylar
10
Uluslararası Halkla İlişkiler ve Uluslararası İletişim Bağlantısı
11
Uluslararası Halkla İlişkileri Etkileyen Faktörler
12
Uluslararası Halkla İlişkilerde Yönelimler
13
Dünyada Halkla İlişkiler
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Öğrenci uluslararası ticari uygulamaların iletişim açısından önemini yorumlayabilecektir.
5
5
1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Dünya ticaretinin önemini açıklar.
4
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası anlaşmalarda iletişim çalışmalarının yerini belirler.
4
4
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası iletişimin gelişimini açıklar.
4
5
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uluslararası halkla ilişkiler uygulamalarını çözümleyebilecektir.
4
3
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
4,2
4,4
0,2
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403327