PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çevre ve Şehir Gazeteciliği
HİT246
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Halkla İlişkiler ve Tanıtım -
Ön Lisans
(Ders, sınıf içi anlatım, tartışma, vaka çalışmaları ve uygulamalı haber yazımı ile desteklenmektedir.)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilere çevre ve şehir gazeteciliğinin temel kavramlarını, tarihçesini ve uygulama alanlarını öğretmek; çevresel ve kentsel sorunları doğru, etkili ve etik bir biçimde haberleştirme becerilerini kazandırmaktır. Ders, öğrencilerin toplumsal farkındalıklarını artırmayı, araştırmacı gazetecilik yaklaşımı ile çevre ve şehir politikalarını eleştirel bir gözle değerlendirmelerini sağlamayı hedefler.
Ders İçeriği
Çevre ve şehir gazeteciliğinin tanımı, önemi ve tarihçesi Çevresel haber üretiminde etik ve sorumluluklar Kentleşme, şehir planlaması ve sürdürülebilirlik konularında haber üretimi Çevresel krizler ve afetlerin gazetecilikte ele alınması Çevre hareketleri ve toplumsal duyarlılık oluşturma yolları Veri gazeteciliği ve çevresel verilerin analizi Dijital medya ve sosyal medyada çevre ve şehir haberleri Uygulamalı haber yazımı: röportaj, araştırma ve haber metni oluşturma
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı; çevre ve şehir gazeteciliğinin kapsamı ve önemi.
2
Çevre ve şehir gazeteciliğinin tarihçesi ve gelişimi
3
Temel gazetecilik kavramları ve haber üretiminde etik sorumluluklar
4
Sürdürülebilirlik ve çevre haberlerinde veri kullanımı
5
Kentleşme ve şehir planlaması haberlerinin analizi
6
Çevresel krizler ve afet haberleri
7
Çevre hareketleri ve toplumsal farkındalık yaratma
8
Dijital medya ve sosyal medyada çevre haberleri
9
Röportaj teknikleri ve saha çalışması hazırlığı
10
Araştırmacı gazetecilik ve çevre odaklı araştırma yöntemleri
11
Uygulamalı haber yazımı: haber metni hazırlama
12
Uygulamalı haber yazımı: röportaj ve saha deneyimleri
13
Çevre ve şehir gazeteciliğinde güncel örneklerin analizi
14
Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları
Program Çıktıları
1
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir.
2
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, ikna edici mesajlar oluşturabilir.
3
Tüketici davranışı ve etkili iletişim becerileri konusunda yeterli bilgi ve uygulama düzeyine sahip olarak iç-dış paydaşlarla ikna edici iletişim kurabilir.
4
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir.
5
Uluslararası platformdaki mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü takip edebilecek, uluslararası iş çalışmalarında kullanılabilecek orta düzeyde yabancı dil bilgi yeterliliğine sahiptir.
6
Temel hukuk bilgisi üzerinde iletişim hukukuyla ilgili yeterli bilinç düzeyine sahiptir. Üstlenilen iletişim çalışmalarında hukuki sorumlulukların bilinciyle hareket eder.
7
Kurum ya da ürün/hizmete yönelik imaj ve itibar oluşumuna katkı sağlayabilecek iletişim çalışmalarının yapılması süreçleri ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
8
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir.
9
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
10
Edinilen disiplinler arası bilgileri, yine disiplinler arası bilimsel ve mesleki çalışmaları destekleyecek biçimde kullanabilir.
11
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı edindiği bilgiler doğrultusunda bağımsız olarak yürütür,
12
Yapılacak iletişim çalışmalarında takım çalışmasına uygun olarak sorumlulukları üstlenebilir ve takım ruhu bilinci ile hareket edebilir.
13
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14
Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kamuoyu araştırmaları, imaj yönetimi, işletme yönetimi, hukuk, medya iletişimi, siyasal iletişim ve lobicilik, ekonomi, propaganda, gibi kavramları uygulayabilme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Çevre ve şehir gazeteciliğinin temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini tanıyabilme.
5
2
1
2
2
2
2
1
1
1
1
1
1
1
Çevresel ve kentsel sorunları medya perspektifinden analiz edebilme.
5
2
1
2
2
2
2
1
1
1
1
1
1
1
Çevre ve şehir haberleri üretirken etik, doğruluk ve sorumluluk ilkelerini uygulayabilme.
5
2
1
2
2
2
2
1
1
1
1
1
1
1
Çevresel ve kentsel politikaların toplumsal etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
3,75
1,5
0,75
1,5
1,5
1,5
1,5
0,75
0,75
0,75
0,75
0,75
0,75
0,75
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403328