PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Halkla İlişkiler
MOS204
3
2 + 0
2,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği -
Ön Lisans
(Yüzyüze eğitim)
Amaç
Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi içerisinde halkla ilişkiler modelleri, uygulama alanları, kullanılan araç ve yöntemler ile halkla ilişkiler kampanya sürecinin açıklanmasıdır.
Ders İçeriği
Bu derste, Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar Ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araç ve yöntemleri,Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler Kampanya Yönetim Süreci, Dünyada ve Türkiye'de Halkla İlişkiler Örnekleri gibi konular yer almaktadır.
Hafta
Konu
1
Halkla İlişkilerin Kavramsal Çerçevesi, Halkla İlişkiler Tanımları, Halkla ilişkilerin Temel iİkeleri ve Özellikleri
2
Halkla İlişkilerin Dünyadaki Gelişim Süreci ve İlk Örnekleri
3
Halkla İlişkilerin Türkiye'de Kamuda ve Özel Sektördeki Gelişimi ve Örnekleri
4
Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin Yeri
5
Kurum İçi Halkla İlişkiler - Kurum Dışı Halkla İlişkiler
6
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle
7
Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan İletişim Araçları
8
Halkla İlişkiler Süreci, Araştırma, Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
9
Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Uygulama Örnekleri
10
Halkla İlişkilerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamaları
11
Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi
12
Halkla İlişkiler ve Yeni Medya
13
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İmaj Yönetimi
14
Halkla İlişkiler ve Kurumsal İtibar Yönetimi
Program Çıktıları
1
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi öncelikle temel hukuk kavramlarına hâkim olur.
2
Temel Hukuk Kavramları, Anayasa Hukuku, Ceza Yargılama Hukuku, Medeni Yargılama Hukuku , Medeni Hukuk, Ceza Hukuku, İdari Yargılama, Kalem Mevzuatı, Adli yazışmalar, Avukatlık Hukuku bilgilerine sahip olur.
3
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi bilgisayar kullanma, Türkçe’yi doğru kullanma ve etkili sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
4
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceleyebilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme becerisine sahip olur.
5
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi büro içerisindeki işlerin organizasyonunu yapma, sekreterlik, planlama, kayıt tutma, raporlama, dosyalama ve arşivleme gibi işlerin yapılmasında bilgi ve beceri sahibi olur.
6
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi Türk yargı örgütünü bilir.
7
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi Adli hizmetler alanında kullanılan UYAP sistemi konusunda bilgi sahibi ve kullanabilme becerisi olur.
8
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olur.
9
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi organizasyon ve yönetme yeteneğine sahip olur ve bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
10
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
11
Programdan mezun bir kişi alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olma becerisine sahip olur.
12
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi dürüstlük, adalet ve etik anlayışının bilincinde olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
Halkla İlişkiler etkinlik yönetimi sürecini planlayıp, uygulayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerin pazarlama iletişimi içindeki yeri ve önemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkiler mesleğinin temel ilkeleri ve uygulama stratejilerini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halkla İlişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemlerini kavrayıp uygulamada kullanabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kriz İletişimi sürecini planlayıp, uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403624