PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Koruma ve Restorasyon
İMS224
3
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Bu ders, tarihi yapıların korunması, restorasyon projelerinin hazırlanması ve özellikle iç mekanların tefriş ve dekorasyonu konusunda beceri kazandırır.
Ders İçeriği
Tarihi yapıların koruma çalışmalarının kuramsal temeli aktarılarak, Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon örnekleri incelmeleri kapsamında süreç ilerletilerek, Restorasyon proje örneklerinin genel olarak analizi ve koruma yaklaşımlarının detaylı analizi değerlendirme ve Sonuç olarak dönem içerisinde aktarılır.
Hafta
Konu
1
Tarihi yapıların koruma çalışmalarının kuramsal temeli
1
Koruma Anlayışının Evrimi Ve 19. Yüzyıl Kuramları İle Çağdaş Bilimsel Kuramlar
2
Tarihi yapıların belgelenme teknikleri ve çeşitleri (Rölöve hazırlanması)
2
Anıt Kavramı, Türleri, Tanımı
3
Mekansal analizi
3
Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan İç Ve Dış Nedenler
4
Yapı malzemesi ve strüktür analizi (Arkeometrik çalışmalar)
4
Bir Bütün Olarak Çevre Ve Sit Koruma
5
Bozulma, değişim ve deformasyonların saptanması
5
Türkiye’de Tarihsel Çevreyi Oluşturan Mimari Mirasın Kronolojik Değerlendirmesi: 19. Ve 20. Yüzyıl.
6
Restitüsyon projesinin hazırlanması
6
Korunması Gereken Kültürel Ve Doğal Değerlerin Sınıflandırılması, Hukuk Piramidi Ve Koruma Kanunu.
7
Restorasyon projesinin hazırlanma süreci ve işlemleri
7
Koruma Ve Restorasyon Uygulama Terminolojisi: Restorasyon Çalışmalarında İzlenen Süreç.
8
ARA SINAV
8
Ara sınav
9
Restorasyon projelerinde iç mekan düzenlemeleri, tefriş ve dekorasyon
9
Koruma Ve Restorasyonda Kullanılan Araştırma Yöntemleri, Bilgi Ve Veri Toplama.
10
Restorasyon projelerinde iç mekanlarda sıhhi tesisat ve donatıların yerleştirilmesi
10
Restorason Çalışmaları Sürecinde Kullanılan Proje Tipleri, Proje Örnekleri Ve Kullanım Amaçları.
11
Araştırma konusu olarak incelenecek restorasyon projelerinin belirlenmesi
11
Restorasyon Yöntemleri.
12
Araştırma konusunun sunumu I
12
Restorasyon Yöntemleri.
13
Araştırma konusunun sunumu II
14
Araştırma konusunun sunumu III
14
Yarıyıl sonu sınavı
15
Araştırma konusunun sunumu IV
16
Restorasyon proje örneklerinin genel olarak analizi ve koruma yaklaşımlarının detaylı analizi değerlendirme ve Sonuç
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarihi Yapıların değerlendirilme kriterlerini öğrenir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tarihi bir anıtta korumayı gerekli kılan kültürel ve doğal değerleri bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Koruma ve restorasyonda araştırmanın önemini ve gerekli bilgilere nasıl ulaşacağını bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Koruma konusunda Türkiye’de ve Dünya’da uluslararası boyutaa nasıl bir örgütlenme olduğunu bilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Koruma kültürüne ve bilincine sahip olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Anıt kavramını ve anıtları tehdit eden bozulma nedenlerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403793