PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İnce Yapı
İMS231
3
2 + 1
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(yüz yüze)
Amaç
İnce yapıda kullanılan sistem ve malzemenin özelliklerinin kavratılması, ince yapı iş sırasının kavratılması ve kaplama ve izolasyon hakkında bilgi sahibi yapmak.
Ders İçeriği
İnce yapıda kullanılan sistem ve malzemenin özelliklerini kavrayabilme. İnce yapı iş sırasını bilme. Sıva, boya ,badana hakkında bilgi sahibi olma. Kaplama ve izolasyon hakkında bilgi sahibi olma. Kapı, pencere vb uygulamaları yaptırabilme. Özel imalatı yaptırabilme.
Ders Veren
Zuhal YILMAZ
Hafta
Konu
1
İş sırası, Proje safhası, Kaba inşaat safhası, İnce inşaat safhası Çevre düzeni ve iskan sonrası.
2
İş plan ve yönetimi Sıvalar hazır sıvalar ve alçı sıva.
3
Duvar kaplamaları Döşeme kaplamaları Merdiven kaplamalar.
4
Kartonpiyer, söve fuga Tavan ve asma tavan taş yünü, alçı, spot ve ses sistemli PVC tavan, gergi tavan aydınlatmaları.
5
Cam giydirme Cephe giydirme, manto lama, syding Akıllı ev.
6
Güvenlik (yangın, hırsız, deprem, sel, vs güvenliği) boyalar ve badanalar.
7
İzolasyon işlemleri (Ses ve ısıya karşı akustik panel su ve rutubete karşı neme karşı koruma).
8
Ara sınav
9
Korkuluk ve küpeşteler Ferforje Kapı (eşik) ve pencereler (denizlik ve parapet)
10
Temellerde bohçalama kapı pencere ve aksesuarları, tesviye ve şap işleri ve tretuvar.
11
Aksesuar, posta kutusu, mutfak dolabı, vestiyer Ankastre ocak vb. tezgah.
12
Şömine ve barbekü Niş Havuz.
13
Katlanır cam balkon
14
Sauna banyo ve ebeveyn banyosu Yapısal ve bitkisel peyzaj.
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
5
Ara Sınav 1
5
1
Ödev 1
6
1
Final
8
1
Ders İş Yükü:
104
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,08
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İlgili proje ve uygulamaları ilgili kişilere açık ve etkili bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Alanı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel bilgisayar kullanımının yanı sıra mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teknik resim ve mimari çizim yapabilmek ve proje okuma ve uygulamasını yapabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403799