PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SÖĞÜT MESLEK YÜKSEKOKULU
İÇ MEKAN TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Modüler Sistemler
İMS252
3
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mekan Tasarımı -
Ön Lisans
(Anlatım, Gösterme, uygulama ve araştırma ödevleri)
Amaç
1) Doğada var olan modülerliğin mimari tasarımda kullanımının öğretilmesi amaçlanır. 2) Endüstrileşme sürecinde ortaya çıkan tasarım sorunları, modüler çözüm süreçleri ve sonuçlarının öğretilmesi amaçlanır.
Ders İçeriği
Modülerlik, Doğada ve sanatta modülerlik, altın oran, Mısır ve antik mimaride altın oran, Endüstrileşme ile ortaya çıkan tasarım sorunları ve çözüm süreçlerinde modülerlik konuları incelenmesi ve irdelenmesi.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı, kavram açıklaması, modülerlik, doğada ve sanatta modülerlik: Altın Oran
2
Mekanda Modülerlik / Altın Oran
3
İnsan Vücudunda Modülerlik /Altın Oran
4
Mimaride Modülerlik: Mısır, Yunan ve Roma Sanatında Altın Oran: Keops Piramidi, Parthenon ve Neptün Tapınağı’nda Tasarım İlkeleri
5
Rönesans Sanat ve Mimarisinde Altın Oran: Albecht Dürer’in Proporsiyon Öğretisi, Leonardo da Vinci’inin Tasarım İlkeleri
6
Endüstrileşme: I ve II Endüstri Devrimleri
7
İlk Modüler Endüstri Yapısı: Chrystal Palace
8
VİZE SINAVI
9
Peter Behrens : Kurumsal Kimlik, Deutscher Werkbund
10
Bauhaus ve tasarım anlayışı
11
Türk Mimarisinde Altın Oran: Mimar Sinan’ın Eserlerinde Modülerlik
12
Modern Mimaride Modülerlik: Le Corbusier (Charles-Edouard Jeanneret)
13
Modern Mimaride Modülerlik: Moshe Safdie
14
Modern Mimaride Modülerlik: Uzay Kafes Sistemleri
15
Genel ders öğrenimlerinin tekrarı ve öğrenme çıktıları üzerine tartışma
16
Final sınavı
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için ölçü alır ve teknik çizimleri yapar.
2
Mekana ve insan ölçülerine uygun mobilya tasarlayabilir.
3
Özgün ürünler oluşturabilir.
4
Temel bilgisayar kullanımı bilgisinden başka, mesleğin gerektirdiği yazılımları kullanır.
5
Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak. (anadil, yabancı dil, tarih vb)
6
Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7
Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
8
Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
9
Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
11
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olabilir.
12
Alanı ile ilgili konularda geleceğe yönelik projeksiyonlara açıktır.
13
İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarım-planlama alanında kavram geliştirme ve araştırmalar için söylem, kuram ve pratik bütünlüğünü sağlama becerisine sahip olmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Disiplinler arası etkileşimli çalışmalarda, süreçleri analiz etme, planlama, tasarım, uygulama ve denetleme süreçlerinde yaratıcı çözümler geliştirmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Doğal ve kültürel mirası koruma bilincine, çevre duyarlı ve sürdürülebilir tasarımlar yapabilme bilgi ve sorumluluğuna sahip olmak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/403814